Rejsy stażowe jachtem Caravela SZTORM-1000
Bałtyk
Dla kogo:
>16 lat odważni, pod opieką osoby dorosłej
>16 lat odważni, pod opieką osoby dorosłej
Czas trwania:
3 - 7 dni
3 - 7 dni
Lokalizacja:
Bałtyk, start i zakończenie w Gdyni
Bałtyk, start i zakończenie w Gdyni
Sprawdź siebie, sprawdź jacht! Już wiosną 2025 r. ruszają rejsy jachtem Caravela SZTORM 1000, który został zbudowany i wyposażony w wyjątkowym, sportowym stylu. Czarny maszt, czarne żagle. Dziś dajemy Wam wyjątkową możliwość uczestnictwa w rejsach stażowych 3 i 7-dniowych, treningach regatowych.
Musimy pamiętać, że te rejsy nie są łatwe. Od 16 lat najwcześniej i pod opieką rodzica/opiekuna. Przynajmniej podstawowe doświadczenie też musi być.
Czy dasz sobie radę? Żeglowanie na Caraveli po Bałtyku to nie jest turystyka na katamaranie w Chorwacji, ale jednocześnie jest dostępne w zasadzie dla każdego, kto chce przeżyć fajną, żeglarską przygodę, porusza się w miarę sprawnie i jest gotowy, by nauczyć się nowych rzeczy.
Sprawdź siebie, sprawdź jacht!
- intensywne dni rejsu na pokładzie regatowego jachtu Caravela SZTORM 1000 na akwenie przepięknego Bałtyku
- warunki mieszkaniowe sportowego jachtu regatowego
- intensywna praca w załodze na jachcie – trymowanie takielunku, ożaglowania, szybkie manewry, żagiel dodatkowy Code Zero
- 2 stery, 3 żagle, 6 osób załogi plus skipper
Jacht
Jacht ze stoczni Caravela Boatbuilders z Ustki. Caravela SZTORM-1000 to więcej niż zwykły jacht szkoleniowy, przestronne i nowoczesne wnętrze zaprojektowano z myślą o szybkiej żegludze. Dwie dwuosobowe koje oraz cztery miejsca w mesie zapewniają możliwość spania załodze do 8 osób. Sportowe i stylowe wnętrze wykonane w części z włókna węglowego. Nowoczesna linia jachtu.
Dane techniczne jachtu:
- Długość całkowita: 9,49 m
- Szerokość całkowita: 3,30 m
- Zanurzenie maksymalne: 2,20 m
- Grot: 41,0 m2
- Fok: 28,0 m2
- CODE ZERO: 120,0 m2
- Napęd stacjonarny Diesel saildrive: 14 KM
- Maksymalna ilość osób: 6+1
Poznaj Skipperów
Nasze rejsy prowadzą m. in. Cezary Wiciński oraz Hubert Szabat.
Cezary Wiciński
- Z żeglarstwem jest związany od najmłodszych lat.
- Pracuje jako sternik na naszych półkoloniach oraz instruktor podczas kursów żeglarskich i motorowodnych
- W wolnych chwilach majsterkuje oraz prowadzi Drużynę Starszoharcerską
- Jest egzaminatorem na patent Żeglarza Jachtowego i Sternika Motorowodnego
- Prowadzi nasze rejsy turystyczne po Kanarach
HUBERT SZABAT
- Pasją do żeglarstwa zaraził go dziadek
- Do Sztormu dołączył jako sternik na półkoloniach żeglarskich
- Instruktor żeglarstwa na Zalewie Zegrzyńskim i Mazurach
- Od lat pełni role kapitana na rejsach po Morzu Śródziemnym
- Prowadzi nasze kursy na patent Jachtowego Sternika Morskiego w Chorwacji
Koszulka rejsowa
Sztorm Crew
To unikatowa pamiątka dla uczestników naszych rejsów żeglarskich! Podczas rezerwacji rejsu masz możliwość zamówienia koszulki w okazyjnej cenie. Spraw sobie wyjątkową pamiątkę z rejsu i stań się częścią Załogi!
W SYMBOLICZNEJ CENIE TYLKO PODCZAS ZAPISU NA REJS
139zł 59zł
#WESAILASONE
CEL JEST JEDEN
ZDOBYĆ JAK NAJWIĘCEJ DOŚWIADCZENIA NA BAŁTYKU!
Trasy i terminy
REJSÓW 2025
Zatoka Gdańska: Gdynia – Hel – Gdańsk – Sopot – Jastarnia – Gdynia. Pierwszy rejs stażowy w sezonie 2025 na akwenie Zatoki Gdańskiej. Odwiedzimy znane i lubiane porty Zatoki, ale przede wszystkim spędzimy wiele godzin na szybkim żeglowaniu, ustawianiu żagli, wykonywaniu szybkich manewrów. Rejs powinien dać ok 60 godzin do stażu na wyższe stopnie.
Gdynia – Hel – Władysławowo – Łeba – Gdynia. Tym razem wypuścimy się już na otwarty Bałtyk, choć jeszcze w części polskiego morza terytorialnego i odwiedzimy porty zewnętrzne Władysławowa i Łeby. Szacujemy, że rejs powinien dać ok 70 godzin do stażu żeglarskiego na wyższe stopnie.
Gdynia – Władysławowo – Gdynia. Tylko 3 dni, ale dużo żeglugi. Zaczynamy w Gdyni, ale nocleg planujemy we Władysławowie. Popłyniemy wzdłuż mierzei, ale może być też tak, że trzeba będzie pójść w otwarte morze, jeśli kierunek wiatru będzie niekorzystny. Ilość godzin do stażu: 25.
50 godzin w morzu: Gdynia – Gdynia “50H W MORZU” Tutaj nie będzie śpiewania szant w tawernie, ale ostre żeglowanie nonstop, czyli tzw. oranie morza. W ciągu 3 dni planujemy wykręcić 50 godzin w morzu. Dużo żagli i liczymy przebyte mile.
Zatoka Story: Gdynia – Hel – Gdańsk – Sopot – Gdynia. Odwiedzimy najbardziej znane porty Zatoki Gdańskiej. Obowiązkowe miejsca do odwiedzenia – słynny Hel, piękny Sopot, no i oczywiście starówka w Gdańsku! Nasz jacht zawsze wzbudza zainteresowanie, więc trochę się pokażemy tym razem. Ok 30 godzin stażu.
Gdynia – Karlskrona – Gdynia. Rejs zaczynamy w Gdyni, a następnie kierujemy się do Karlskrony, miasta w południowej Szwecji. Rejs powinien dać ok 20 - 30 godzin do stażu.
Czyli bardzo fajny rejs po Zatoce Gdańskiej. Zatoka Gdańska oferuje tyle ciekawych, urokliwych miejsc do odwiedzenia i jednocześnie jest to świetny poligon nawigacyjny – dwa wielkie porty handlowe w Gdyni i Gdańsku, ruch turystyczny, statki żeglugi pasażerskiej, do tego statki rybackie, sieci i mielizny. Staż: 15 godzin.
Trzydniowy rejs na akwenie Zatoki Gdańskiej z dotarciem do przekopu Mierzei, wejściem na Zalew Wiślany i powrotem do Gdyni. Rejs powinien dać ok 20 godzin stażu żeglarskiego na wyższe stopnie żeglarskie, ale również sporo fajnego doświadczenia na dość wymagającym jachcie, jakim jest Caravela. Startujemy w piątek, kończymy w niedzielę, a w trakcie dużo żeglowania.
Rejs po zatoce Gdańskiej: Gdynia - Hel - Gdańsk - Sopot - Gdynia. Rejs powinien dać ok 25-30 godzin do stażu na wyższe stopnie.
7-dniowy rejs dookoła Gotlandii, z planowanym wejściem do portu w Visby. Kawał trasy, dużo żeglowania i dniem i nocą. Planujemy opłynąć należącą do Szwecji wyspę Gotland. Na takiej właśnie trasie odbywają się co roku słynne regaty Bitwa o Gotland. Zakładamy, że w trakcie rejsu uczestnicy zaliczą do 100 godzin stażu.
Tydzień spędzony na pokładzie jachtu Caravela na akwenie Zatoki Gdańskiej to przede wszystkim bardzo duża ilość manewrów - zwroty, stawianie i zrzucanie żagli, nieustanna obserwacja tak bardzo zatłoczonego akwenu, wejścia i wyjścia z portów - Gdańsk, Sopot, Hel, Jastarnia, Gdynia. Idealna propozycja dla osób, które nie chcą wybierać się gdzieś daleko, ale jednocześnie chcą zdobyć jak najwięcej doświadczenia i umiejętności. Ok 60-70 godzin.
Tydzień spędzony na pokładzie jachtu Caravela na akwenie Zatoki Gdańskiej to przede wszystkim bardzo duża ilość manewrów - zwroty, stawianie i zrzucanie żagli, nieustanna obserwacja tak bardzo zatłoczonego akwenu, wejścia i wyjścia z portów - Gdańsk, Sopot, Hel, Jastarnia, Gdynia. Idealna propozycja dla osób, które nie chcą wybierać się gdzieś daleko, ale jednocześnie chcą zdobyć jak najwięcej doświadczenia i umiejętności. Ok 60-70 godzin.
Rejs będzie się obywał na trasie Gdynia – Hel – Władysławowo - Gdańsk – Sopot – Gdyni Przewidujemy ok 50 godzin stażowych.
Visit Karlskrona, czyli Szwecja na kursie. Przecinamy Bałtyk na pół, lądując w znanym szwedzkim porcie. Morze Bałtyckie w połowie wakacji to bardzo fajny akwen do zdobywania doświadczenia w żegludze na dość wymagającym jachcie. Płyniemy i wracamy, w trakcie na pewno żegluga nocna, czyli zachód i wschód słońca na morzu gwarantowany. Godziny: ok 70-80.
Tygodniowy rejs, a w jego trakcie obowiązkowe punkty to duńska wyspa Bornholm, która jest kultowym miejscem bałtyckich rejsów. Nie odpuścimy również leżącej tuż obok maleńkiej wysepki Christianso, na której zlokalizowane było kiedyś więzienie. Rejs na Bornholm wiąże się z żeglowaniem pod wiatr najczęściej, a więc sporo zwrotów i bujania na falach. W drodze powrotnej powinniśmy płynąć z wiatrem, więc już z górki. Sam Bornholm to niezwykle malownicze miejsce, które dostarczy niezapomnianych wspomnień. Ok 70 godzin stażu.
Kalmary w Kalmarze: Gdynia – Kalmar – Władysławowo – Gdynia. Tygodniowy rejs na drugą stronę Bałtyku. Kalmar to port na wysokości wyspy Oland, nieco wyżej od Karlskorony. Dużo żagli, wschody i zachody słońca na morzu, doświadczenie pełnomorskie. Przewidujemy tutaj ok. 80 godzin stażu
Tydzień spędzony na pokładzie jachtu Caravela na akwenie Zatoki Gdańskiej to przede wszystkim bardzo duża ilość manewrów - zwroty, stawianie i zrzucanie żagli, nieustanna obserwacja tak bardzo zatłoczonego akwenu, wejścia i wyjścia z portów - Gdańsk, Sopot, Hel, Jastarnia, Gdynia. Idealna propozycja dla osób, które nie chcą wybierać się gdzieś daleko, ale jednocześnie chcą zdobyć jak najwięcej doświadczenia i umiejętności. Ok 60-70 godzin.
Zatoka Gdańska: Gdynia – Hel – Gdańsk – Sopot – Jastarnia – Gdynia. Tutaj celujemy w maksymalne wykorzystanie czasu, jaki mamy do dyspozycji w trakcie rejsu po Zatoce. Przewidujemy dużo żeglowania, około 60-70 godzin stażowych.
Trzydniowy rejs na akwenie Zatoki Gdańskiej z dotarciem do przekopu Mierzei, wejściem na Zalew Wiślany i powrotem do Gdyni. Rejs powinien dać ok 20 godzin stażu żeglarskiego na wyższe stopnie żeglarskie, ale również sporo fajnego doświadczenia na dość wymagającym jachcie, jakim jest Caravela. Startujemy w piątek, kończymy w niedzielę, a w trakcie dużo żeglowania.
Gdynia – Władysławowo – Gdynia. Tylko 3 dni, ale dużo żeglugi. Zaczynamy w Gdyni, ale nocleg planujemy we Władysławowie. Popłyniemy wzdłuż mierzei, ale może być też tak, że trzeba będzie pójść w otwarte morze, jeśli kierunek wiatru będzie niekorzystny. Ilość godzin stażowych: ok 25.
Trasa: Gdynia – Hel – Gdańsk – Gdynia. To już 3 edycja rejsu po Zatoce Gdańskiej, w trakcie którego odwiedzamy Hel i Gdańsk. W ciągu dnia dużo żeglujemy po Zatoce. Ilość godzin stażu: ok 25.
Kurs na Hel i obowiązkowa impreza u Morgana. Poza tym wyjrzymy za półwysep, spojrzymy na otwarty Bałtyk i powrócimy do Gdyni, oglądając panoramę Gdańska, Sopotu i Gdyni z wody. Ok 25 godzin.
To już ostatni rejs na pokładzie Caraveli w sezonie 2025, który chcemy poświęcić na manewry na Zatoce i imprezę w tawernie na Helu. Ok 20 godzin.
ŻEGLARSTWO. PRZYGODA. PASJA.
POZNAJ BAŁTYK NA CARAVELI!
Cena zawiera:
- czarter jachtu Caravela SZTORM
- opiekę Kapitana
- realizację programu rejsu
- ubezpieczenie NNW
- Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
- Turystyczny Fundusz Pomocowy
Cena nie zawiera:
- składki do kasy jachtowej (rejsy 3-dniowe ok. 100 zł; rejsy 7- dniowe ok. 200 zł) , przeznaczonej na wspólne pokrycie kosztów portów, wyżywienia i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze
- dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji
- kosztów dojazdu do Gdyni
- kaucji za jacht (300 zł)
Rezerwacja
POSTAW NA BEZPIECZEŃSTWO W WYGODNEJ FORMIE!
Zaczynając swoją przygodę z żeglarstwem możesz nabyć swoją własną kamizelkę, wykorzystując jej potencjał nie tylko podczas kursu ale i dalszej żeglarskiej przygody!
PNEUMATYCZNA KAMIZELKA RATUNKOWA
BALTIC Winner
W PROMOCYJNEJ CENIE DLA NASZYCH KURSANTÓW
549zł 499zł
WYGODNA
NIE KRĘPUJE RUCHÓW
ŁATWA W PRZECHOWYWANIU
ESTETYCZNY WYGLĄD PASUJĄCY DO KAŻDEGO UBIORU
Opinie
uczestników rejsu
"Charakterny rejs dla osób, które chcą postawić kolejny krok w pięknej przygodzie pt.: „Moje żeglarstwo…” Super organizacja, ekstra Kapitan, mega doświadczenie – tak krótko mogę podsumować kolejny rejs ze SZTORM GRUPĄ (wcześniej doszkalające na Mazurach). Manewry portowe, zadania nawigacyjne i niezapomniane pływanie nocne powodują, że śmiało polecam ten rejs jako rejs stażowy. Odwiedzone porty w Danii: przepiękne CHRISTIANSO, HAMMERHAVEN, TEJN, ALLINQE, GUDJEM, SVANEKE, ARSDALE ( BORHOLM ) oraz w Polsce: USTKA, HEL, GDAŃSK. Cudowny Bałtyk, który oprócz walorów estetycznych pokazał – jak to w Październiku bywa – swój pazur… i dobrze, w myśl powiedzenia: “smooth seas don’t make good sailors” (spokojne morza nie tworzą dobrego żeglarza). Według mnie – pozycja obowiązkowa na mapie przyszłych morsów."
Piotr Kucharski – uczestnik rejsu październikowy Bałtyk organizowanego przez Sztorm Grupę
Ubezpieczenie uczestników rejsu
Uczestnicy rejsów objęci są ubezpieczeniem NNW Signal Iduna Bezpieczne Podróże.
Zobacz Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW
Dodatkowo wybierając masz możliwość łatwego, dodatkowego wykupienia ubezpieczenia kosztów imprezy turystycznej. Jeżeli obawiasz się skutków rezygnacji z uczestnictwa w imprezie turystycznej, ubezpieczenie pomoże uchronić Cię przed stratą finansową! Zobacz Ogólne Warunki Ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji – BEZPIECZNE REZERWACJE
Zobacz także Warunki Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych Sztorm Grupa 2024
Co chcielibyście wiedzieć,
ale wstydzicie się zapytać
Rejsy na naszym jachcie Caravela SZTORM-1000 przeznaczone są dla osób, które szukają aktywnego żeglowania, nie tylko turystyki i pływania od portu do portu, ale żeglugi trochę sportowej, trochę regatowej. Tutaj znajdą swoje miejsce żeglarze, którzy lubią szybkość, adrenalinę, dużo pracy na jachcie. Musimy pamiętać, że te rejsy nie są łatwe. Od 16 lat najwcześniej i pod opieką rodzica/opiekuna. Przynajmniej podstawowe doświadczenie też musi być.
Wziąć udział może każdy, kto nie oczekuje turystycznego pływania z drinkiem w dłoni i opalania się na kocyku. Ważna jest też podstawowa sprawność fizyczna i podstawowe doświadczenie żeglarskie. Nie wymagamy specjalistycznych umiejętności, ale możliwość sprawnego poruszania się po jachcie nie może być ograniczona.
Nie, nie wymagamy uprawnień żeglarskich. Ważna jest gotowość, pozytywne nastawienie, chęć współpracy i przynajmniej podstawowe doświadczenie. Załoga w każdym rejsie dobierana jest tak, aby było kilka osób zaawansowanych i miejsce dla osób początkujących.
Żeglowanie na Caraveli po Bałtyku to nie jest turystyka na katamaranie w Chorwacji, ale jednocześnie jest dostępne w zasadzie dla każdego, kto chce przeżyć fajną, żeglarską przygodę, porusza się w miarę sprawnie i jest gotowy by nauczyć się nowych rzeczy.
W trakcie rejsu załoga zaprowiantowuje jacht w produkty ze sklepu, z których będzie przygotowywać posiłki w trakcie żeglugi. Jacht wyposażony jest w lodówkę, kuchenkę gazową, naczynia i zlew z wodą. Można przygotować ciepły obiad, choć gotowanie w morzu podczas przechyłu jest mocno utrudnione. W porcie nie ma żadnego problemu. Najlepszym sposobem jest gotowanie w portach, a w morzu spożywanie suchego prowiantu.
Tak, na jachcie znajduje się toaleta morska, umieszczona w części dziobowej jachtu, z której można korzystać zawsze – w morzu czy w porcie – toaleta wyposażona jest w zbiornik na fekalia, więc nie usuwamy ścieków do morza. Na jachcie nie ma prysznica, więc nie ma możliwości wykąpania się w morzu. Kąpiemy się w porcie w sanitariatach w marinie.
Jacht Caravela SZTORM-1000 stacjonuje w pięknej, nowoczesnej marinie Yacht Park w Gdyni, obok żaglowców Dar Pomorza, Dar Młodzieży, Pogoria i Zawisza Czarny, u stóp wieżowców Sea Towers. Do Gdyni dojeżdża wiele szybkich pociągów z całej Polski – z Warszawy Inter City jedzie 2.50. Z dworca Gdynia Główna do mariny jest spacerem 10-15 minut. Na miejsce można też przyjechać autem, które można zostawić na parkingu lub zaparkować na ulicy.
Jesteśmy legalnym Biurem Podróży
Dlaczego ważne jest, abyś dokonywał/ła zakupów w legalnie działających biurach podróży?
Korzystanie z legalnie działających biur podróży to kwestia przestrzegania prawa, oraz ochrona Ciebie i Twoich praw jako konsumenta.
Istnieje wiele przepisów, które obowiązują legalnie działające biura podróży. Sprawdź szczegóły tutaj.