Rejsy stażowe jachtem Caravela SZTORM-1000
Bałtyk
Dla kogo:
>16 lat odważni, pod opieką osoby dorosłej
>16 lat odważni, pod opieką osoby dorosłej
Czas trwania:
3 - 7 dni
3 - 7 dni
Lokalizacja:
Bałtyk, start i zakończenie w Gdyni
Bałtyk, start i zakończenie w Gdyni
Sprawdź siebie, sprawdź jacht! Już wiosną 2023 r. ruszają rejsy jachtem Caravela SZTORM 1000, który został zbudowany i wyposażony w wyjątkowym, sportowym stylu. Czarny maszt, czarne żagle. Dziś dajemy Wam wyjątkową możliwość uczestnictwa w rejsach stażowych 3 i 7-dniowych, treningach regatowych.
Musimy pamiętać, że te rejsy nie są łatwe. Od 16 lat najwcześniej i pod opieką rodzica/opiekuna. Przynajmniej podstawowe doświadczenie też musi być.
Czy dasz sobie radę? Żeglowanie na Caraveli po Bałtyku to nie jest turystyka na katamaranie w Chorwacji, ale jednocześnie jest dostępne w zasadzie dla każdego, kto chce przeżyć fajną, żeglarską przygodę, porusza się w miarę sprawnie i jest gotowy, by nauczyć się nowych rzeczy.
Sprawdź siebie, sprawdź jacht!
- intensywne dni rejsu na pokładzie regatowego jachtu Caravela SZTORM 1000 na akwenie przepięknego Bałtyku
- warunki mieszkaniowe sportowego jachtu regatowego
- intensywna praca w załodze na jachcie – trymowanie takielunku, ożaglowania, szybkie manewry, żagiel dodatkowy Code Zero
- 2 stery, 3 żagle, 6 osób załogi plus skipper
Jacht
Jacht ze stoczni Caravela Boatbuilders z Ustki. Caravela SZTORM-1000 to więcej niż zwykły jacht szkoleniowy, przestronne i nowoczesne wnętrze zaprojektowano z myślą o szybkiej żegludze. Dwie dwuosobowe koje oraz cztery miejsca w mesie zapewniają możliwość spania załodze do 8 osób. Sportowe i stylowe wnętrze wykonane w części z włókna węglowego. Nowoczesna linia jachtu.
Dane techniczne jachtu:
- Długość całkowita: 9,49 m
- Szerokość całkowita: 3,30 m
- Zanurzenie maksymalne: 2,20 m
- Grot: 41,0 m2
- Fok: 28,0 m2
- CODE ZERO: 120,0 m2
- Napęd stacjonarny Diesel saildrive: 14 KM
- Maksymalna ilość osób: 6+1
Poznaj Skipperów
Nasze rejsy prowadzą m. in. Hubert Szabat oraz Andrzej Manczak.
ANDRZEJ MAŃCZAK
- Żegluje od dziecka – pierwszy jacht – Finn z tatą przed ukończeniem drugiego roku życia. Sternik w klasie Omega Sport
- Uczestnik regat bałtyckich
- Trener żeglarstwa w klasie Optimist
- Instruktor żeglarstwa od lat uczący uczestników szkoleń na stopnie żeglarskie i motorowodne.
- Szyper w rejsach po Bałtyku
- Baryton w Męskim Chórze Szantowym Zawisza Czarny.
- Na co dzień pracownik żaglowni
CEL JEST JEDEN
ZDOBYĆ JAK NAJWIĘCEJ DOŚWIADCZENIA NA BAŁTYKU!
Trasy i terminy
REJSÓW 2023
Zatoka Gdańska: Gdynia – Hel – Gdańsk – Sopot – Jastarnia – Gdynia. Pierwszy rejs stażowy w sezonie 2023 na akwenie Zatoki Gdańskiej. Odwiedzimy znane i lubiane porty Zatoki, ale przede wszystkim spędzimy wiele godzin na szybkim żeglowaniu, ustawianiu żagli, wykonywaniu szybkich manewrów. Rejs powinien dać ok 60 godzin do stażu na wyższe stopnie.
Kapitanem tego rejsu będzie Hubert Szabat.
Gdynia – Hel – Władysławowo – Łeba – Gdynia. Tym razem wypuścimy się już na otwarty Bałtyk, choć jeszcze w części polskiego morza terytorialnego i odwiedzimy porty zewnętrzne Władysławowa i Łeby. Szacujemy, że rejs powinien dać ok 70 godzin do stażu żeglarskiego na wyższe stopnie.
Kapitanem tego rejsu będzie Andrzej Manczak.
Gdynia – Władysławowo – Gdynia. Tylko 3 dni, ale dużo żeglugi. Zaczynamy w Gdyni, ale nocleg planujemy we Władysławowie. Popłyniemy wzdłuż mierzei, ale może być też tak, że trzeba będzie pójść w otwarte morze, jeśli kierunek wiatru będzie niekorzystny. Ilość godzin do stażu: 25.
Kapitanem tego rejsu będzie Kamil Baranowski.
50 godzin w morzu: Gdynia – Gdynia “50H W MORZU” Tutaj nie będzie śpiewania szant w tawernie, ale ostre żeglowanie nonstop, czyli tzw. oranie morza. W ciągu 3 dni planujemy wykręcić 50 godzin w morzu. Dużo żagli i liczymy przebyte mile.
Kapitanem tego rejsu będzie Andrzej Manczak.
Zatoka Story: Gdynia – Hel – Gdańsk – Sopot – Gdynia. Odwiedzimy najbardziej znane porty Zatoki Gdańskiej. Obowiązkowe miejsca do odwiedzenia – słynny Hel, piękny Sopot, no i oczywiście starówka w Gdańsku! Nasz jacht zawsze wzbudza zainteresowanie, więc trochę się pokażemy tym razem. Ok 30 godzin stażu.
Borhnolm pod pełnymi żaglami. Tak, pod pełnymi żaglami, bo w 7 dni musimy obrócić w obie strony i jeszcze pobawić się na Bornholmie. A jak starczy czasu, to może i zahaczymy o legendarne Christianso? Tutaj należy nastawić się na więcej żeglowania na otwartym morzu. Na pewno spędzimy też noc czy dwie w morzu, choć akurat w czerwcu noce są najkrótsze. Ale kto raz oglądał wschód słońca na morzu, ten nigdy nie zapomni tego uczucia. Rejs powinien dać ok 70 godzin do stażu.
Kapitanem tego rejsu będzie Kamil Baranowski.
Czyli bardzo fajny rejs po Zatoce Gdańskiej. Zatoka Gdańska oferuje tyle ciekawych, urokliwych miejsc do odwiedzenia i jednocześnie jest to świetny poligon nawigacyjny – dwa wielkie porty handlowe w Gdyni i Gdańsku, ruch turystyczny, statki żeglugi pasażerskiej, do tego statki rybackie, sieci i mielizny. Staż: 15 godzin.
Kapitanem tego rejsu będzie Andrzej Manczak.
Trzydniowy rejs na akwenie Zatoki Gdańskiej z dotarciem do przekopu Mierzei, wejściem na Zalew Wiślany i powrotem do Gdyni. Rejs powinien dać ok 20 godzin stażu żeglarskiego na wyższe stopnie żeglarskie, ale również sporo fajnego doświadczenia na dość wymagającym jachcie, jakim jest Caravela. Startujemy w piątek, kończymy w niedzielę, a w trakcie dużo żeglowania.
Kapitanem tego rejsu będzie Andrzej Manczak.
7-dniowy rejs dookoła Gotlandii, z planowanym wejściem do portu w Visby. Kawał trasy, dużo żeglowania i dniem i nocą. Planujemy opłynąć należącą do Szwecji wyspę Gotland. Na takiej właśnie trasie odbywają się co roku słynne regaty Bitwa o Gotland. Zakładamy, że w trakcie rejsu uczestnicy zaliczą do 100 godzin stażu.
Ahoj Łotwa: Gdynia – Liepaja – Gdynia. Tygodniowy rejs na północny-wschód i z powrotem. Liepaję, łotewski port, odwiedzaliśmy często żaglowcem Zawisza Czarny, a teraz naszym szybkim jachtem Caravela polecimy w odwiedziny do Łotyszów. Planujemy ok 70-80 godzin stażu.
Kapitanem tego rejsu będzie Kamil Baranowski.
Polskie porty: Gdynia – Władysławowo – Łeba – Ustka – Darłowo – Kołobrzeg – Świnoujście. Tygodniowy rejs wzdłuż polskiego wybrzeża. Uwaga – rejs w jedną stronę, kończymy w Świnoujściu. W trakcie rejsu odwiedzimy malownicze polskie porty otwartego morza. Będzie dużo żeglowania, ale też chwila w każdym porcie na to, by zjeść rybę w tawernie i przespać się w marinie. Około 80 godzin stażu.
Visit Karlskorona, czyli Szwecja na kursie. Przecinamy Bałtyk na pół, lądując w znanym szwedzkim porcie. Morze Bałtyckie w połowie wakacji to bardzo fajny akwen do zdobywania doświadczenia w żegludze na dość wymagającym jachcie. Płyniemy i wracamy, w trakcie na pewno żegluga nocna, czyli zachód i wschód słońca na morzu gwarantowany. Godziny: ok 70-80.
Tygodniowy rejs, a w jego trakcie obowiązkowe punkty to duńska wyspa Bornholm, która jest kultowym miejscem bałtyckich rejsów. Nie odpuścimy również leżącej tuż obok maleńkiej wysepki Christianso, na której zlokalizowane było kiedyś więzienie. Rejs na Bornholm wiąże się z żeglowaniem pod wiatr najczęściej, a więc sporo zwrotów i bujania na falach. W drodze powrotnej powinniśmy płynąć z wiatrem, więc już z górki. Sam Bornholm to niezwykle malownicze miejsce, które dostarczy niezapomnianych wspomnień. Ok 80 godzin stażu.
Kalmary w Kalmarze: Gdynia – Kalmar – Władysławowo – Gdynia. Tygodniowy rejs na drugą stronę Bałtyku. Kalmar to port na wysokości wyspy Oland, nieco wyżej od Karlskorony. Dużo żagli, wschody i zachody słońca na morzu, doświadczenie pełnomorskie. Przewidujemy tutaj ok. 80-90 godzin stażu.
Tydzień spędzony na pokładzie jachtu Caravela na akwenie Zatoki Gdańskiej to przede wszystkim bardzo duża ilość manewrów - zwroty, stawianie i zrzucanie żagli, nieustanna obserwacja tak bardzo zatłoczonego akwenu, wejścia i wyjścia z portów - Gdańsk, Sopot, Hel, Jastarnia, Gdynia. Idealna propozycja dla osób, które nie chcą wybierać się gdzieś daleko, ale jednocześnie chcą zdobyć jak najwięcej doświadczenia i umiejętności. Ok 60-70 godzin.
Tutaj celujemy w maksymalne wykorzystanie czasu, jaki mamy do dyspozycji w trakcie 3 dniowego rejsu po Zatoce. A zatem bardzo dużo żeglowania i w dzień i w nocy. Na pewno Hel, na pewno Sopot, na pewno ćwiczenia ze świateł w trakcie nocnej żeglugi. Ok 25 godzin.
Oranie Bałtyku: Gdynia – Gdynia 50 godzin. W tym rejsie koncentrujemy się na dużej ilości godzin spędzonych w morzu na żegludze pod pełnymi żaglami. Dokąd uda nam się dopłynąć? Zobaczmy, ale zakładamy wyjście daleko za Półwysep Helski. Planujemy wykręcenie ok 50 godzin w morzu.
Gdynia – Władek – Gdynia, czyli klasycznie – 3 dni, rejs do Władka i z powrotem. Ryba w tawernie, Półwysep Helski, szybkie manewry pod żaglami. Ilość godzin: ok 20-25.
16-18.09.2022 – Zatoka Story 3: Gdynia – Hel – Gdańsk – Gdynia. To już 3 edycja rejsu po Zatoce Gdańskiej, w trakcie którego odwiedzamy Hel i Gdańsk. W ciągu dnia dużo żeglujemy po Zatoce. Ilość godzin stażu: ok 25.
Kurs na Hel i obowiązkowa impreza u Morgana. Poza tym wyjrzymy za półwysep, spojrzymy na otwarty Bałtyk i powrócimy do Gdyni, oglądając panoramę Gdańska, Sopotu i Gdyni z wody. Ok 25 godzin.
To już ostatni rejs na pokładzie Caraveli w sezonie 2023, który chcemy poświęcić na manewry na Zatoce i imprezę w tawernie na Helu. Ok 20 godzin.
ŻEGLARSTWO. PRZYGODA. PASJA.
POZNAJ BAŁTYK NA CARAVELI!
Cena zawiera:
- czarter jachtu Caravela SZTORM
- opiekę Kapitana
- realizację programu rejsu
- ubezpieczenie NNW
- Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
- Turystyczny Fundusz Pomocowy
Cena nie zawiera:
- składki do kasy jachtowej (rejsy 3-dniowe ok. 100 zł; rejsy 7- dniowe ok. 200 zł) , przeznaczonej na wspólne pokrycie kosztów portów, wyżywienia i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze
- dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji
- kosztów dojazdu do Gdyni
- kaucji za jacht (300 zł)
Rezerwacja
POSTAW NA BEZPIECZEŃSTWO W WYGODNEJ FORMIE!
Zaczynając swoją przygodę z żeglarstwem możesz nabyć swoją własną kamizelkę, wykorzystując jej potencjał nie tylko podczas kursu ale i dalszej żeglarskiej przygody!
PNEUMATYCZNA KAMIZELKA RATUNKOWA
BALTIC Winner
W PROMOCYJNEJ CENIE DLA NASZYCH KURSANTÓW
549zł 499zł
WYGODNA
NIE KRĘPUJE RUCHÓW
ŁATWA W PRZECHOWYWANIU
ESTETYCZNY WYGLĄD PASUJĄCY DO KAŻDEGO UBIORU
Opinie
uczestników rejsu
"Charakterny rejs dla osób, które chcą postawić kolejny krok w pięknej przygodzie pt.: „Moje żeglarstwo…” Super organizacja, ekstra Kapitan, mega doświadczenie – tak krótko mogę podsumować kolejny rejs ze SZTORM GRUPĄ (wcześniej doszkalające na Mazurach). Manewry portowe, zadania nawigacyjne i niezapomniane pływanie nocne powodują, że śmiało polecam ten rejs jako rejs stażowy. Odwiedzone porty w Danii: przepiękne CHRISTIANSO, HAMMERHAVEN, TEJN, ALLINQE, GUDJEM, SVANEKE, ARSDALE ( BORHOLM ) oraz w Polsce: USTKA, HEL, GDAŃSK. Cudowny Bałtyk, który oprócz walorów estetycznych pokazał – jak to w Październiku bywa – swój pazur… i dobrze, w myśl powiedzenia: “smooth seas don’t make good sailors” (spokojne morza nie tworzą dobrego żeglarza). Według mnie – pozycja obowiązkowa na mapie przyszłych morsów."
Piotr Kucharski – uczestnik rejsu październikowy Bałtyk organizowanego przez Sztorm Grupę
Uczestnicy rejsów objęci są ubezpieczeniem NNW Signal Iduna Bezpieczne Podróże.
Zobacz Karta produktu ubezpieczeniowego wraz z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia – BEZPIECZNE PODRÓŻE.
Dodatkowo wybierając masz możliwość łatwego, dodatkowego wykupienia ubezpieczenia kosztów imprezy turystycznej. Jeżeli obawiasz się skutków rezygnacji z uczestnictwa w imprezie turystycznej, ubezpieczenie pomoże uchronić Cię przed stratą finansową! Zobacz Karta produktu ubezpieczeniowego wraz z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Koszty Imprezy Turystycznej – BEZPIECZNE REZERWACJE
Zobacz także Warunki Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych Sztorm Grupa 2023
Co chcielibyście wiedzieć,
ale wstydzicie się zapytać
Rejsy na naszym jachcie Caravela SZTORM-1000 przeznaczone są dla osób, które szukają aktywnego żeglowania, nie tylko turystyki i pływania od portu do portu, ale żeglugi trochę sportowej, trochę regatowej. Tutaj znajdą swoje miejsce żeglarze, którzy lubią szybkość, adrenalinę, dużo pracy na jachcie. Musimy pamiętać, że te rejsy nie są łatwe. Od 16 lat najwcześniej i pod opieką rodzica/opiekuna. Przynajmniej podstawowe doświadczenie też musi być.
Wziąć udział może każdy, kto nie oczekuje turystycznego pływania z drinkiem w dłoni i opalania się na kocyku. Ważna jest też podstawowa sprawność fizyczna i podstawowe doświadczenie żeglarskie. Nie wymagamy specjalistycznych umiejętności, ale możliwość sprawnego poruszania się po jachcie nie może być ograniczona.
Nie, nie wymagamy uprawnień żeglarskich. Ważna jest gotowość, pozytywne nastawienie, chęć współpracy i przynajmniej podstawowe doświadczenie. Załoga w każdym rejsie dobierana jest tak, aby było kilka osób zaawansowanych i miejsce dla osób początkujących.
Żeglowanie na Caraveli po Bałtyku to nie jest turystyka na katamaranie w Chorwacji, ale jednocześnie jest dostępne w zasadzie dla każdego, kto chce przeżyć fajną, żeglarską przygodę, porusza się w miarę sprawnie i jest gotowy by nauczyć się nowych rzeczy.
W trakcie rejsu załoga zaprowiantowuje jacht w produkty ze sklepu, z których będzie przygotowywać posiłki w trakcie żeglugi. Jacht wyposażony jest w lodówkę, kuchenkę gazową, naczynia i zlew z wodą. Można przygotować ciepły obiad, choć gotowanie w morzu podczas przechyłu jest mocno utrudnione. W porcie nie ma żadnego problemu. Najlepszym sposobem jest gotowanie w portach, a w morzu spożywanie suchego prowiantu.
Tak, na jachcie znajduje się toaleta morska, umieszczona w części dziobowej jachtu, z której można korzystać zawsze – w morzu czy w porcie – toaleta wyposażona jest w zbiornik na fekalia, więc nie usuwamy ścieków do morza. Na jachcie nie ma prysznica, więc nie ma możliwości wykąpania się w morzu. Kąpiemy się w porcie w sanitariatach w marinie.
Jacht Caravela SZTORM-1000 stacjonuje w pięknej, nowoczesnej marinie Yacht Park w Gdyni, obok żaglowców Dar Pomorza, Dar Młodzieży, Pogoria i Zawisza Czarny, u stóp wieżowców Sea Towers. Do Gdyni dojeżdża wiele szybkich pociągów z całej Polski – z Warszawy Inter City jedzie 2.50. Z dworca Gdynia Główna do mariny jest spacerem 10-15 minut. Na miejsce można też przyjechać autem, które można zostawić na parkingu lub zaparkować na ulicy.