Sztorm Grupa
Nie masz planów na MAJÓWKĘ? Sprawdź rejsy

Co to były za emocje! Relacja Piotra Małeckiego z trzeciej edycji Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej w Szczecinie

sizer
624c49c278f2e_co-to-byly-za-emocje-relacja-piotra-maleckiego-z-trzeciej-edycji-polskiej-ekstraklasy-zeglarskiej-w-szczecinie.jpg
Sztorm Grupa

20 sierpnia 2021

W ostatni weekend Załoga Sztorm Grupy wystartowała w trzeciej edycji Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej w Szczecinie. Co to były za emocje! Kilka słów relacji naszego Sternika – Piotra Małeckiego poniżej. Zapraszamy do lektury.

W piątek popłynęliśmy dwa sloty treningowe aby wprowadzić nową załogantkę do Sztormowego Teamu. Już na pierwszym slocie czuliśmy, że wybór Agnieszki Łapińskiej w miejsce kontuzjowanej Kaji Fideckiej to strzał w dziesiątkę. Doświadczenie Agnieszki z olimpijskiej klasy 470 dało nam więcej prędkości nawet w porównaniu do Jacht Clubu Gdańsk!

Fot. Gwidon Lidera

Sobotę zaczynaliśmy z dużą nadzieją na dobry wynik. Myślę, że narzuciłem sobie jako sternikowi zbyt dużą presję na dobry wynik. Na wodzie okazało się, że mamy jeszcze braki w komunikacji z Agnieszką, ale to udało się nam szybko usprawnić. Warunki wietrzne na wodzie też były dla nas trudne. Zmiany wiatru w naszej ocenie były przypadkowe i nieregularne przez co kilkukrotnie wybraliśmy niekorzystną stronę trasy. Trochę więcej trafnych decyzji podjęliśmy pod koniec tego dnia co poskutkowało lepszymi miejscami na mecie. Sobota na wodzie nie była udana ale końcówka napawała optymizmem przed niedziela.

Niedziele zaczęliśmy świetnie. Wygrany wyścig i miejsca w pierwszej trójce w następnych wyścigach pozwoliły nam wrócić do walki nawet o podium. Niestety trochę słabsza końcówka dnia zepchnęła nas na szóste miejsce w klasyfikacji generalnej. Pomimo słabego wyniku z pierwszego dnia, to nasz powrót do walki o podium w niedzielę bardzo mnie cieszy i daję satysfakcję z tych regat.

FINAŁ POLSKIEJ EKSTRAKLASY ŻEGLARSKIEJ JUŻ 2-3 PAŹDZIERNIKA >

Podczas tej edycji Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej odzyskałem to czego brakowało mi w tym sezonie. Radości ze ścigania się i rywalizowania z najlepszymi załogami w Polsce. Następna edycja odbędzie się na naszym akwenie, a tam chcemy być najlepsi!

Fot. Kasia Kalińska Photography

W trakcie regat mieliśmy zmienną pogodę. Od słonecznej i ciepłej pogody po wietrzną, pochmurną i chłodną. W tych warunkach świetnie sprawdził się zestaw krótkich spodenek i koszulki polo żeglarskiej uzupełnianej koszulką z długim rękawem pod spodem. Wszystko to marki Tribord od Decathlon. Odpowiednią przyczepność na pokładzie zapewniały nam buty żeglarskie Tribord, ani razu nie poślizgnąłem się na pokładzie co zdarzało się innym załogom.

Piotr Małecki

Przeczytaj także informacje prasową po 3 rundzie Ekstraklasy oraz Pełne wyniki trzeciej rundy Ekstraklasy, Szczecin, 14-15 sierpnia 2021: Dwóch liderów Ekstraklasy! Relacja po 3 rundzie w Szczecinie

Przebieg wyścigów był transmitowany na żywo na YouTube. Transmisja, studia przed i po regatach są publikowane na Żeglarskim Kanale Sportowym OCS: https://www.youtube.com/c/OCSŻeglarskiKanałSportowy

Fot. Gwidon Libera

Kibice mogą też śledzić pozycje jachtów, przebieg każdego wyścigu i wyniki regat na platformie SAP Sailing pod linkiem https://tiny.pl/r6v69

Wszystkie informacje i linki można znaleźć na oficjalnej stronie Ligi: