o obozie

Rejs szkoleniowy – obóz żeglarski na Mazurach

To propozycja dla osób, które chciałyby uzyskań stopień żeglarza jachtowego. Na rejsie nie ma taryfy ulgowej, wolny czas przeznaczany jest na intensywny program szkoleniowy. Nie przekazujemy tylko suchej wiedzy, naszą misją jest aby przygotować młodych adeptów żeglarstwa do samodzielnego prowadzenia jachtu w przyszłości. Podczas 2 tygodniowego rejsu przeprowadzany jest pełen program teoretyczny i praktyczny. Rejs kończy się  egzaminem państwowym, a to już ostatni krok do uzyskania uprawnień – samodzielnego prowadzenia jachtu po wodach śródlądowych.

Najwyższą jakość szkolenia gwarantuje nadana nam licencja szkoleniowa Polskiego Związku Żeglarskiego oraz Złota Odznaka Stowarzyszenia Instruktorów i Trenerów Żeglarstwa HALS.

O jachtach – czyli sprzęt, sprzęt i jeszcze raz sprzęt! 

W naszej flocie znajdują się tylko nowoczesne, błyszczące, duże i bardzo bezpieczne jachty – Solina 27, Janmor 28 (zobacz tutaj)  Wyposażone w  mocne, 8 konne silniki, kuchenki, wodę pitną, światło i zapasy jedzenia – posłużą nam za pływający obóz wędrujący.

Jeść coś trzeba! Mamo… głodny jestem!

Na jachtach wspólnie przygotowujemy posiłki. UWAGA! Na obozie nie ma kucharki, a sternicy nie podają śniadań do łóżek 🙂 Wachta kambuzowa jest odpowiedzialna za przygotowanie posiłków i sprzątanie po nich. Czas będzie poznać kilka smacznych przepisów i nauczyć się nie przypalać wody na herbatę!

Zapraszamy do naszej Załogi, po przygodę, po zabawę i przyjaciół. Gwarantujemy niezapomniane wrażenia, chwile, które będziecie wspominać przez całe życie!

Start i zakończenie obozu wędrownego – Sztorm Camp, Ryn.

Każdy obóz i rejs rozpoczynamy w naszym Sztorm Camp, w miejscowości Ryn, Ośrodek Wichrowe Wzgórza, ul. Mazurska 18. Organizujemy transport na miejsce naszym autokarem z Warszawy, można też dojechać samemu.

Program

Poniżej przedstawiamy program szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego na patent Żeglarza Jachtowego. Jako licencjonowana szkoła żeglarstwa PZŻ realizujemy przedstawiony program.

Wiedza teoretyczna:

1.Przepisy

1.1 Podstawowe przepisy żeglugowe obowiązujące na wodach śródlądowych
odnoszące się do żeglugi jachtowej:
wybrane definicje,
-zasady ruch żeglugowego,
-sygnalizacja wzrokowa i dźwiękowa statków,
-sygnały wzywania pomocy,
-znaki żeglugowe,
-uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych,
-dokumenty jachtu żaglowego,’
-ogólne przepisy bezpieczeństwa,
-wypadki i awarie – zasady postępowania,
-przepisy lokalne.
1.2. Elementarne wiadomości o przepisach obowiązujących na wodach morskich
oraz przepisy portowe.
1.3. Etykieta jachtowa – zasady zachowania się na jachcie i obyczaje żeglarskie,etykieta flagowa.
1.4. Podstawowe zasady ochrony wodnego środowiska naturalnego.

2. Wiadomości o śródlądowych jachtach żaglowych:
2.1. Rodzaje jachtów śródlądowych, podział ze względu na budowę, osprzęt i
eksploatację.
2.2. Nazewnictwo podstawowych części składowych jachtu śródlądowego i jego osprzętu.
2.3. Zasady obsługi silnika jachtowego.
2.4. Zasady obsługi instalacji jachtowych: paliwowej, gazowej, elektrycznej,
wodnej.
2.5. Wyposażenie jachtu niezbędne do bezpiecznej żeglugi: ratownicze,
przeciwpożarowe, medyczne.

3. Teoria żeglowania
3.1. Wiatr rzeczywisty i pozorny.
3.2. Kursy jachtu względem wiatru.
3.3. Działanie steru i miecza.
3.4. Siły działające na jacht będący w ruchu..
3.5. Stateczność jachtu.
3.6. Praca żagli.
3.7. Nawietrzność i zawietrzność jachtu.

4. Zasady manewrowania śródlądowym jachtem żaglowym pod żaglami i na silniku
4.1. Manewry pod żaglami.
4.2. Manewry na silniku.
4.3. Cumowanie i kotwiczenie.
4.4. Kierowanie załogą, komendy żeglarskie.
4.5. Umiejętność planowania i wyboru drogi jachtu.
4.6. Żeglowanie w trudnych warunkach pogodowych.
4.7. Żegluga na rzece.

5. Locja
5.1. Śródlądowy szlak żeglugowy:
-informacje o korycie rzeki,
– oznakowanie szlaku żeglugowego,
– elementarne informacje o budowlach hydrotechnicznych – śluza, jaz,
– informacje o popularnych polskich szlakach żeglugowych.
5.2. Elementarne wiadomości o nawigacyjnym oznakowaniu wód morskich oraz zaplanowanie krótkiej żeglugi po wodach morskich.

6. Ratownictwo
6.1. Bezpieczeństwo żeglugi i ratownictwo w żegludze śródlądowej:
– osobiste środki wypornościowe, rodzaje i sposoby posługiwania się
nimi,
– inne środki bezpieczeństwa na jachcie śródlądowym,
– przygotowanie jachtu i załogi do żeglugi w trudnych warunkach
pogodowych,
– zasady zachowania się po wywrotce jachtu,
– zasady postępowania podczas alarmu „człowiek za burtą”
– wiadomości o służbach ratowniczych na wodach śródlądowych,

– podstawy pomocy przedmedycznej w najczęściej występujących
obrażeniach na jachcie,
– zasady działań ratowniczych w trudnych warunkach pogodowych.
6.2. Podstawowe informacje o ratownictwie na wodach morskich:
– Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), Morskie
Ratownicze Centrum Koordynacyjne,
– ratownictwo brzegowe: brzegowe stacje ratownictwa, stacje
ratownictwa morskiego,
– sygnałowe środki ratownicze.

7. Meteorologia
7.1. Podstawowe wiadomości o wiatrach – znajomość skali Beauforta.
7.2. Podstawowa znajomość wybranych zjawisk meteorologicznych.
7.3. Niebezpieczne dla żeglarzy zjawiska meteorologiczne, ich oznaki i sposób
postępowania.
7.4. Znajomość meteorologii w zakresie rozumienia komunikatów
meteorologicznych i prognoz pogody.
7.5. Umiejętność uzyskiwania prognoz pogody.

Umiejętności praktyczne:

1. Umiejętność wykonywania następujących czynności i zasady bezpieczeństwa ich wykonywania:
– użytkowanie środków ratunkowych,
– poruszanie się po jachcie,
– obsługa żagli,
– obsługa szotów,
– refowanie żagli,
– obsługa miecza,
– obsługa urządzenia sterowego,
– obsługa silnika przyczepnego lub stacjonarnego,
– obsługa cum, praca cumami,
– obsługa odbijaczy,
– umiejętność pagajowania,
– użytkowanie bosaka i pychu,
– umiejętność balastowania,
– obsługa kotwicy,
– obsługa podstawowych instalacji na jachcie: paliwowej, wodnej,
elektrycznej, gazowej,
– taklowanie jachtu, klar jachtu,
– przygotowanie jachtu do wypłynięcia, sprawdzenia stanu technicznego
jachtu żaglowego i jego wyposażenia z uwagi na bezpieczeństwo
żeglugi,
– przygotowanie jachtu do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych,
– poprawny dobór ożaglowania,
– regulacja powierzchni ożaglowania,
– trzymanie kursu,
– regulacja prędkości pod żaglami i na silniku,
– nadawanie prędkości początkowej (bieg do przodu, bieg wsteczny),
– hamowanie przy pomocy kotwicy,
– cumowanie jachtu,
– obrót lub przesunięcie jachtu przy pomoście, praca cumami,
– kotwiczenie jachtu na otwartym akwenie i przy brzegu.

2. Umiejętność wykonania następujących manewrów:
2.1. Manewry pod żaglami:
– zmiana kursu (odpadanie, ostrzenie),
– zacieśniona cyrkulacja,
– zwrot przez sztag,
– zwrot przez rufę,
– stawanie w dryf,
– alarm „człowiek za burtą”,
– dojście do boi,
– odejście od boi,
– stawanie na kotwicy,
– zejście z kotwicy,
– odejście od nabrzeża,
– dojście do nabrzeża,
2.2. Manewry na silniku:
– zmiana kursu,
– zacieśniona cyrkulacja,
– odejście od nabrzeża,
– dojście do nabrzeża,
– alarm „człowiek za burtą”
– dojście do boi,
– odejście od boi,
– stawanie na kotwicy,
– zejście z kotwicy,
– holowanie pojedynczego jachtu.

3. Prace bosmańskie:

– umiejętność wiązania podstawowych węzłów żeglarskich: prosty,
ratowniczy (dwa sposoby), knagowy, ósemkowy, refowy, szotowy,
flagowy, rożkowy, sztyk, wyblinka, cumowy żeglarski, buchta,
– podstawowe naprawy osprzętu i instalacji jachtowych.

Trasa rejsu

Trasa rejsu – Kapitanie, widać ląd na horyzoncie!

Ryn – Mikołajki – Ruciane-Nida – Karwica – Wierzba – jez. Śniardwy – Zielony Gaj – Giżycko – Sztynort – Węgorzewo – Kula – Ryn

Realizacja podanej trasy jest uzależniona od pogody, ale na 99% odwiedzimy wszystkie podane miejsca. Dokładne daty pobytów w poszczególnych portach są podawane na bieżąco, w trakcie rejsu. O przebiegu rejsu decyduje Komandor obozu.

W czasie rejsu przepłyniemy takie jeziora:

  • Ryńskie
  • Tałty
  • Mikołajskie
  • Bełdany
  • Nidzkie
  • Guzianka
  • Śniardwy
  • Roś
  • Jagodne
  • Boczne
  • Niegocin
  • Kisajno
  • Dargin
  • Mamry

Terminy i ceny

Terminy rejsów:

Czerwiec/Lipiec:
Turnus I: 23.06 – 07.07.2018 
Lipiec:
Turnus II: 07.07-21.07.2018
Lipiec/Sierpień:
Turnus III: 21.07-04.08.2018
Sierpień:
Turnus IV: 04.08-18.08.2018

Szczegóły:

Cena 2149 zł zawiera:

  • realizację programu rejsu
  • pełne wyżywienie
  • opiekę instruktora wychowawcy
  • ubezpieczenie NNW
  • opłaty portowe, paliwo
  • podatek VAT

Dodatkowe koszty:

  • dojazd autokarem (w obie strony) – 149zł (opcjonalnie)
    • trasa nr 1: Kraków – Katowice – Częstochowa – Łódź – Warszawa – Ryn
    • trasa nr 2: Lublin – Białystok – Ryn
    • trasa nr 3: Poznań – Toruń – Olsztyn – Ryn
  • natryski i toalety w portach (toaleta 2zł, prysznic 8-10zł)
  • opłata egzaminacyjna 125zł i koszty wydania patentu 25zł (dla osób podchodzących do egzaminu)

Sztorm Sp. z o.o. wpisana do KRS pod nr 0000503119. Spółka wpisana jest do Rejestru Organizatorów Turystyki pod nr 1522 oraz posiada gwarancję ubezpieczeniową udzieloną przez Signal Iduna S.A. o numerze M 203046.

rezerwuj

Chcesz zarezerwować miejsce?

Skontaktuj się z nami:
tel. 669 900 600
e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

 

ŹleSłaboDobrzeBardzo dobrzeSuper! (9 votes, average: 4,78 out of 5)
Loading...