SOLO NON-STOP samotny rejs dookoła świata

SOLO NON-STOP samotny rejs dookoła świata

Sztorm Grupa została partnerem i sponsorem projektu samotnego rejsu dookoła świata: SOLO NON-STOP 2019 – samotny wyścig śladem Henryka Jaskuły  – SOLO NON-STOP 2019. Rafał Moszczyński – skipper załogi POL 125 Sztorm Regatta Team w 2019 roku wyrusza w samotny wyścig śladem Henryka Jaskuły – pierwszego Polaka i trzeciego żeglarza na świecie, który samotnie, bez zawijania do portów okrążył Ziemię.

Okrążenie Ziemi w 150 dni bez zawijania do portów

Celem wyprawy jest pobicie rekordu prędkości samotnej żeglugi Gdynia – Gdynia trasą przez Przylądek Dobrej Nadziei, Przylądek Lewin oraz Przylądek Horn – okrążenie Ziemi w 150 dni bez zawijania do portów. Jednym z głównych założeń wyprawy jest to, aby spróbować pokonać tę samą trasę, którą wybrał Henryk Jaskuła. Plan ten zakłada wypłynięcie z Gdyni i kontynuowanie rejsu przez cieśninę Sund na Morzu Bałtyckim, Kanał La Manche zwany także Kanałem Angielskim, kierując się na wschód w stronę Kapsztadu, Australię, Nową Zelandię, Przylądek Horn i następnie z powrotem do Gdyni.

Wyprawa dla uczczenia historycznego wyczynu Henryka Jaskuły w 40 rocznicę jego samotnego rejsu dookoła świata.

RAFAŁ MOSZCZYŃSKI – zawodnik POL125 Sztorm Regatta Team

  • 🏆dwukrotny złoty medalista mistrzostw świata w klasie Micro w dywizji Cruiser i Racer (2010, 2011)
  • zwycięzca regat Transatlantyk 2016
  • uczestnik regat samotników Puchar Poloneza 2015
  • wielokrotny medalista Długodystansowych Mistrzostw Polski i flotowych Mistrzostw Polski
  • czterokrotny zwycięzca klasyfikacji generalnej Grand Prix Pucharu Polski klasy Micro.
„Żeglarstwo to dla mnie naturalne środowisko, w którym odnajduję prawdziwą radość i łatwość w realizowaniu kolejnych celów.”
https://www.youtube.com/watch?v=moM1oahKBaA

JACHT

Stocznia Caravela Boatbuilders z Ustki buduje zaprojektowaną specjalnie na potrzeby wyprawy łódkę – Caravela 950 Racer. Przygotowany na potrzeby rejsu jacht będzie miał 9,5 metra długości, 3 metrowy kil z 750 kilogramami balastu gwarantujący bardzo dobre parametry statecznościowe oraz maszt o wysokości 12,20 metra. Całkowita powierzchnia żagli wynosi około 180 m². Jacht rozwija prędkość do 18 węzłów w ślizgu i z pełnym wyposażeniem niezbędnym do podjęcia żeglugi oceanicznej przez 4 – 5 miesięcy będzie ważył mniej niż 3 tony.

Chcesz poznać Kapitana i wspólnie z nim przetestować Caravele 950?

#REJS #BAŁTYK #EXTREMETEST


Rozpoczęcie rejsu za

Day(s)
Hour(s)
Minute(s)
Second(s)

BLOG – AKTUALNOŚCI


7.1o.2019 – WYPOSAŻENIE JACHTU

Trwają dalsze prace nad wyposażeniem jachtu w niezbędne urządzenia, elektronikę oraz rozwiązania, które pomogą kapitanowi w samotnym rejsie dookoła świata. Zajrzyjcie do wnętrza jachtu! Wygód zbyt wielu nie ma! Szczegóły wyposażenia wkrótce.


15.09.2019 – start w Bitwie o Gotland

Rafał wystartował w najtrudniejszych regatach żeglarskich na Bałtyku – Bitwa o Gotland. Punktualnie o godzinie 12.00 zawodnicy tegorocznej edycji ruszyli na trasę Bitwy, mając przed sobą 500 mil Bałtyckiego wyzwania.W wyścigu łącznie wzięło udział 23 kapitanów.Wyścig był bardzo niebezpieczny, w ciągu pierwszych siedmiu godzin połowa załóg wycofała się z wyścigu. Wiatr dochodził do 10 stopni w skali Beauforta, bardzo duża fala. Z 23 zgłoszonych do startu jachtów, do mety dopłynęły tylko 3.  Gratulujemy zwycięzcom! Rafałowi po ok. 12 godzinach sztormowania, wypiął się siłownik autopilota przez co całe urządzenie się zawiesiło. Rafałowi pozostało ręczne sterowanie, nie było możliwości nawet na chwilę zejść pod pokład aby zrestartować system i zamontować na nowo siłownik autopilota. Po kilku godzinach ręcznego sterowania, Rafał zdecydował, że w ten sposób nie przejedzie całej trasy i zawrócił do Polski by po ok 24 godzinach od startu dotrzeć do portu w Górkach Zachodnich. Szkoda, że nie udało się ukończyć Bitwy, ale najważniejsze, że Rafał cały, jacht cały i sprawdzony i można dalej przygotowywać się do wyprawy życia, jaką jest projekt Solo Non Stop 2019 – 150 dni samotnej żeglugi dookoła świata bez zawijania do portów. Przez 3 przylądki, przez Ocean Południowy!


12.09.2019 – spotkanie z kpt. Joanną Pajkowską

Przygotowania do rejsu trwają! Rafał otrzymuje wielkie wsparcie ze strony środowiska żeglarskiego. W czwartek odbyło się spotkanie z kpt. Joanną Pajkowską SOLO 360 NON STOP, która w 2019 r. jako pierwsza Polka jachtem żaglowym samotnie i bez zachodzenia do portów opłynęła świat! Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń, w celu jak najlepszego przygotowania Rafała przed wyprawą. W spotkaniu uczestniczył około 30 osób aktywnie biorących udział w przygotowaniach, rozważano m.in. jak najlepsze zaprowiantowanie jachtu, niezbędny ekwipunek, zastosowanie samosteru wiatrowego. Doświadczenia kpt. Joanny Pajkowskiej są nieocenionym źródłem informacji dla odpowiedniego przygotowania rejsu. Dziękujemy za tak wspaniałe i liczne wsparcie środowiska żeglarskiego!


05.09.2019 – testy jachtu na Bałtyku

Trwają intensywne testy jachtu Caravela na Bałtyku. A już 15 września Rafał Moszczyński wystartuje w regatach Bitwa o Gotland. Będzie to okazja do sprawdzenia jachtu w najtrudniejszym wyścigu na Bałtyku, przed Rafałem 500 mil samotnej żeglugi! W regatach weźmie udział również Joanna Pajkowska na bliźniaczym jachcie Caravela.




21.07.2019 – Bądźcie z Nami na Targach WIATR I WODA w Gdyni!

Jest to idealna okazja by spotkać Rafała Moszczyńskiego, który już tej jesieni wyruszy na samotną wyprawę dookoła świata w projekcie SOLO NON-STOP! Na Targach, kapitan opowie o swoich przygotowaniach do rejsu oraz odpowie na Wasze najciekawsze pytania! 21 lipca, godzina 12 w namiocie targowym VIP w Gdyni



29.06.2019 – Chrzest jachtu WOJOWNIK VIII

Właśnie w tym dniu w Ustce, odbyło się oficjalne wodowanie jachtu Caravela 950 Race, zwanego Wojownikiem VIII! Dla wszystkich, którzy śledzą poczynania kapitana Rafała Moszczyńskiego ta nazwa jest już znana, a ten chrzest tylko świadczy o tym, że zbliża się czas realizacji projektu SOLO NON-STOP! Jednak przed tym, jeszcze wiele testów, a w nich możesz wziąć udział! WIĘCEJ TUTAJ



23.05.2019 – Maszt, klamki i solary, coraz bliżej do dnia chwały!

W kabinie rozchodzą się już przyjemne dźwięki urządzeń, a załoga jest tak skupiona na konfiguracji sprzętu, że chodzą po pokładzie jak zombie ale wszystko w dobrej wierze – w końcu powstaje jacht, który podoła wyprawie dookoła świata, wszystko musi być perfekcyjne! Szkutnicy szykują stolik nawigacyjny, wykonane zostały również prototypy klamek, które już działają super, a co dopiero będzie z docelowymi elementami. Dzięki pożyczonym od Sztorm Grupy podporom, można się zabrać za malowanie dna antifoulingiem. Dojechały również kolejne solary, tym razem dedykowane do montażu na kabinie i ku uciesze kapitana, pasują i wyglądają idealnie! No i najważniejsze, maszt dostarczony przez Mast Sytem, jest duży i robi wrażenie! Jeszcze trochę dłubania zostało, logistyki też, ale wygląda na to, że pierwsza połowa czerwca to termin, w którym POL 20250 Wojownik VIII wyląduje tam gdzie będzie się czuł najlepiej.

23.10.2018 SZTORM STORY – SPOTKANIE Z RAFAŁEM MOSZCZYŃSKIM

23 października odbyło się spotkanie z Rafałem Moszczyńskim w Sztorm Place w Warszawie. Pełna sala żeglarzy, masa pytań i omówionych zagadnień. Rafał odpowiedział o swoich przygotowaniach, etapach budowy jachtu i jego wyposażenia. Mieliśmy okazję zobaczyć zakupiony agregat prądotwórczy, panele fotowoltaiczne oraz małą elektrownie wiatrową. Przygotowania idą pełną parą. Rozmawialiśmy także o psychicznych aspektach samotnej podróży, planem codziennego dnia i obowiązków na jachcie oraz możliwościach komunikacji z lądem.



26.09.2018 – PIERWSZY ETAP BUDOWY – ŻYWICA!

Jak wygląda pierwszy etap budowy jachtu, który popłynie dookoła świata? Jest to przesączanie żywicą warstw włókna szklanego – przy pomocy metody infuzji – dzięki podciśnieniu wytworzonemu pod folią wprowadza się żywicę we wszystkie warstwy i miażdży materiał osiągając bardzo wytrzymały monolit.  Jest to bardzo ważny etap – wszak jacht będzie musiał zmierzyć się z Oceanem Południowym, mijając między innymi Przylądek Horn!!!



13.10.2018 TARGI WIATR I WODA, KATOWICE

32 000 mil w 150 dni? Kilkunastominutowa rozmowa Rafała Moszczyńskiego z Redaktorem Naczelnym Magazynu Żagle o trwających przygotowaniach do samotnego rejsu. Targi Wiatr i Woda, 12-14.10.2018 Katowice

29.10.2018 SZTORM STORY –  CARAVELA 950 W BUDOWIE

Kolejny etap budowy jachtu Caravela 950 za nami! Wlaminowane żebra, pojawiają się grodzie. Nie sposób tutaj przecenić roli, jaką spełniają widoczne na zdjęciach żebra. Kadłub jachtu wykonany jest ze specjalnego materiału, bardzo lekkiego, dzięki czemu jacht będzie żeglował bardzo szybko. Ale konstrukcja musi być jednocześnie bardzo wytrzymała. Przecież przed nią wielkie fale oceanów, nie można też wykluczyć ewentualnych uderzeń w jakieś przedmioty. Oprócz wzmocnień, montowane są również grodzie, których zadaniem jest zachowanie pływalności jachtu w przypadku roztrzaskania dziobu lub rufy.

28.03-03.03.2019 PREZENTACJA JACHTU NA TARGACH WIATR I WODA

W ubiegły weekend odebraliśmy jacht ze stoczni Caravela w Ustce i pierwszy raz zaprezentowaliśmy go na targach Wiatr i Woda w Warszawie! Jacht zrobił piorunujące wrażenie oraz zdobył nagrodę Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych – POLSKIE JACHTYRafał Moszczyński podczas wywiadu z Waldemarem Heflichem Redaktorem naczelnym magazynu Żagle zdradził jak idą przygotowania do rejsu i kiedy planowane są pierwsze testy jachtu na wodzie.

9-11.11.2018 BOATSHOW W ŁODZI

Rafał Moszczyński był gościem specjalnym podczas XX edycji targów Boatshow w Łodzi. Na scenie w rozmowie z Maciejem Trojanowskim zdradził szczegóły przygotowań do rejsu i wyjaśnił dlaczego podjął decyzję o niezabieraniu silnika na rejs. Targi były także świetną okazją do spotkań i ustalenia ożaglowania do jachtu. Oczywiście Sail Service. Sprzęt musi być niezawodny. Żagle mają wytrzymać Ocean Indyjski, Horn, ale też Morze Północne zimą…

18.11.2018 STOCZNIA CARAVELA

Jesteśmy na etapie ostatnich uzgodnień dotyczących zabudowy wnętrza jachtu. To ostatni dzwonek na decyzje dotyczące wyboru miejsc na akumulatory, toaletę, szafki, stół nawigacyjny. Na tym etapie ustalamy również wszystkie niezbędne szczegóły dotyczące umieszczenia osprzętu w kokpicie. W trakcie samotnego rejsu ergonomia jest szalenie ważna. Skipper musi mieć możliwość operowania wszystkimi żaglami z poziomu kokpitu, nie może przewracać się lub zsuwać w kokpicie podczas przechyłu. Wszystkie ustalenia muszą uwzględniać prawidłowy rozkład ciężaru. Jacht nie może być zbyt mocno przechylony ani na dziób ani na rufę. Wszystko musi być idealnie wyważone, do żeglugi w pełnym ślizgu przez 150 dni non stop.

8-9.12.2018 PRACE W STOCZNI CARAVELA W USTCE

Prace nad pokładem już na finiszu – obłości zrobione, łączenia oblaminowane! Przymierzyliśmy zbiorniki wody i paliwa, wygląda na to, że sprawnie zapakujemy Rafałowi zaplanowane 100l ropy, 100l benzyny i 300l wody. Jeszcze przed świętami łódka będzie wyszpachlowana i polakierowana podkładem. Nie możemy się już doczekać kolejnego etapu i przymiarki ergonomii okuć na pokładzie! Stay hungry!

13.01.2019 PRACE PRZY JACHCIE CARAVELA W USTCE

Tygodnie mijają, a prace przy jachcie idą pełną parą! W ubiegłym tygodniu łódka była po raz pierwszy (i miejmy nadzieję ostatni!) odwrócona do góry dnem – zostały wykonane przylaminówki sufitu oraz odlana głowica kolumny kila.Wykonane zostały także łoża pod łódkę. Jacht już pod koniec lutego będzie transportowany z Ustki do Warszawy na Targi Wiatr i Woda.

Przed nami jeszcze kilka tygodni ciężkiej pracy, poświęcimy je na wykończenie pokładu i wnętrza, składanie i laminowanie bulby z kolumną kila, kręcenie okuć do pokładu, wklejenie luk, okien i relingów. W międzyczasie projektujemy oklejenie jachtu, musi być wyjątkowe!

Chcesz wesprzeć projekt SOLO NON-STOP  i dołączyć do przygotowań?

Kontakt: Marek Waszczuk marek@sztormgrupa.pl tel. 882 32 32 42

Pamiętaj – rozliczając swój PIT możesz wspomóc rejs SOLO NON-STOP dzięki przekazaniu 1% podatku.

1% PODATKU

Fundacja Helios (KRS: 0000383930) z dopiskiem: „solononstop2019 rafał moszczyński”

Galeria:


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 -liczba głosów, ocena: 4,00 z 5)
Loading...