SOLO NON-STOP samotny rejs dookoła świata

SOLO NON-STOP samotny rejs dookoła świata

Sztorm Grupa została partnerem i sponsorem projektu samotnego rejsu dookoła świata: SOLO NON-STOP 2019 – samotny wyścig śladem Henryka Jaskuły  – SOLO NON-STOP 2019. Rafał Moszczyński – skipper załogi POL 125 Sztorm Regatta Team w 2019 roku wyrusza w samotny wyścig śladem Henryka Jaskuły – pierwszego Polaka i trzeciego żeglarza na świecie, który samotnie, bez zawijania do portów okrążył Ziemię.

Okrążenie Ziemi w 150 dni bez zawijania do portów

Celem wyprawy jest pobicie rekordu prędkości samotnej żeglugi Gdynia – Gdynia trasą przez Przylądek Dobrej Nadziei, Przylądek Lewin oraz Przylądek Horn – okrążenie Ziemi w 150 dni bez zawijania do portów. Jednym z głównych założeń wyprawy jest to, aby spróbować pokonać tę samą trasę, którą wybrał Henryk Jaskuła. Plan ten zakłada wypłynięcie z Gdyni i kontynuowanie rejsu przez cieśninę Sund na Morzu Bałtyckim, Kanał La Manche zwany także Kanałem Angielskim, kierując się na wschód w stronę Kapsztadu, Australię, Nową Zelandię, Przylądek Horn i następnie z powrotem do Gdyni.

Wyprawa dla uczczenia historycznego wyczynu Henryka Jaskuły w 40 rocznicę jego samotnego rejsu dookoła świata.

RAFAŁ MOSZCZYŃSKI – zawodnik POL125 Sztorm Regatta Team

  • 🏆dwukrotny złoty medalista mistrzostw świata w klasie Micro w dywizji Cruiser i Racer (2010, 2011)
  • zwycięzca regat Transatlantyk 2016
  • uczestnik regat samotników Puchar Poloneza 2015
  • wielokrotny medalista Długodystansowych Mistrzostw Polski i flotowych Mistrzostw Polski
  • czterokrotny zwycięzca klasyfikacji generalnej Grand Prix Pucharu Polski klasy Micro.
„Żeglarstwo to dla mnie naturalne środowisko, w którym odnajduję prawdziwą radość i łatwość w realizowaniu kolejnych celów.”

JACHT

Stocznia Caravela Boatbuilders z Ustki buduje zaprojektowaną specjalnie na potrzeby wyprawy łódkę – Caravela 950 Racer. Przygotowany na potrzeby rejsu jacht będzie miał 9,5 metra długości, 3 metrowy kil z 750 kilogramami balastu gwarantujący bardzo dobre parametry statecznościowe oraz maszt o wysokości 12,20 metra. Całkowita powierzchnia żagli wynosi około 180 m². Jacht rozwija prędkość do 18 węzłów w ślizgu i z pełnym wyposażeniem niezbędnym do podjęcia żeglugi oceanicznej przez 4 – 5 miesięcy będzie ważył mniej niż 3 tony.

AKTUALNOŚCI



26.09.2018 – PIERWSZY ETAP BUDOWY – ŻYWICA!

Jak wygląda pierwszy etap budowy jachtu, który popłynie dookoła świata? Jest to przesączanie żywicą warstw włókna szklanego – przy pomocy metody infuzji – dzięki podciśnieniu wytworzonemu pod folią wprowadza się żywicę we wszystkie warstwy i miażdży materiał osiągając bardzo wytrzymały monolit.  Jest to bardzo ważny etap – wszak jacht będzie musiał zmierzyć się z Oceanem Południowym, mijając między innymi Przylądek Horn!!!



13.10.2018 TARGI WIATR I WODA, KATOWICE

32 000 mil w 150 dni? Kilkunastominutowa rozmowa Rafała Moszczyńskiego z Redaktorem Naczelnym Magazynu Żagle o trwających przygotowaniach do samotnego rejsu. Targi Wiatr i Woda, 12-14.10.2018 Katowice

23.10.2018 SZTORM STORY – SPOTKANIE Z RAFAŁEM MOSZCZYŃSKIM

23 października odbyło się spotkanie z Rafałem Moszczyńskim w Sztorm Place w Warszawie. Pełna sala żeglarzy, masa pytań i omówionych zagadnień. Rafał odpowiedział o swoich przygotowaniach, etapach budowy jachtu i jego wyposażenia. Mieliśmy okazję zobaczyć zakupiony agregat prądotwórczy, panele fotowoltaiczne oraz małą elektrownie wiatrową. Przygotowania idą pełną parą. Rozmawialiśmy także o psychicznych aspektach samotnej podróży, planem codziennego dnia i obowiązków na jachcie oraz możliwościach komunikacji z lądem.

29.10.2018 SZTORM STORY –  CARAVELA 950 W BUDOWIE

Kolejny etap budowy jachtu Caravela 950 za nami! Wlaminowane żebra, pojawiają się grodzie. Nie sposób tutaj przecenić roli, jaką spełniają widoczne na zdjęciach żebra. Kadłub jachtu wykonany jest ze specjalnego materiału, bardzo lekkiego, dzięki czemu jacht będzie żeglował bardzo szybko. Ale konstrukcja musi być jednocześnie bardzo wytrzymała. Przecież przed nią wielkie fale oceanów, nie można też wykluczyć ewentualnych uderzeń w jakieś przedmioty.

Oprócz wzmocnień, montowane są również grodzie, których zadaniem jest zachowanie pływalności jachtu w przypadku roztrzaskania dziobu lub rufy.

9-11.11.2018 BOATSHOW W ŁODZI

Rafał Moszczyński był gościem specjalnym podczas XX edycji targów Boatshow w Łodzi. Na scenie w rozmowie z Maciejem Trojanowskim zdradził szczegóły przygotowań do rejsu i wyjaśnił dlaczego podjął decyzję o niezabieraniu silnika na rejs. Targi były także świetną okazją do spotkań i ustalenia ożaglowania do jachtu. Oczywiście Sail Service. Sprzęt musi być niezawodny. Żagle mają wytrzymać Ocean Indyjski, Horn, ale też Morze Północne zimą…

18.11.2018 STOCZNIA CARAVELA

Jesteśmy na etapie ostatnich uzgodnień dotyczących zabudowy wnętrza jachtu. To ostatni dzwonek na decyzje dotyczące wyboru miejsc na akumulatory, toaletę, szafki, stół nawigacyjny. Na tym etapie ustalamy również wszystkie niezbędne szczegóły dotyczące umieszczenia osprzętu w kokpicie. W trakcie samotnego rejsu ergonomia jest szalenie ważna. Skipper musi mieć możliwość operowania wszystkimi żaglami z poziomu kokpitu, nie może przewracać się lub zsuwać w kokpicie podczas przechyłu.

Wszystkie ustalenia muszą uwzględniać prawidłowy rozkład ciężaru. Jacht nie może być zbyt mocno przechylony ani na dziób ani na rufę. Wszystko musi być idealnie wyważone, do żeglugi w pełnym ślizgu przez 150 dni non stop.

8-9.12.2018 PRACE W STOCZNI CARAVELA W USTCE

Prace nad pokładem już na finiszu – obłości zrobione, łączenia oblaminowane! Przymierzyliśmy zbiorniki wody i paliwa, wygląda na to, że sprawnie zapakujemy Rafałowi zaplanowane 100l ropy, 100l benzyny i 300l wody. Jeszcze przed świętami łódka będzie wyszpachlowana i polakierowana podkładem. Nie możemy się już doczekać kolejnego etapu i przymiarki ergonomii okuć na pokładzie!

Stay hungry!

Chcesz wesprzeć projekt SOLO NON-STOP  i dołączyć do przygotowań?

Kontakt: Marek Waszczuk marek@sztormgrupa.pl tel. 882 32 32 42


Rozpoczęcie rejsu za

Day(s)
Hour(s)
Minute(s)
Second(s)

Galeria: