Caravela SZTORM-1000, Bałtyk

Rejsy stażowe jachtem Caravela SZTORM-1000, Bałtyk

Dla kogo:

>16 lat odważni, pod opieką osoby dorosłej

Czas trwania:

3 – 7 dni

Lokalizacja:

Bałtyk, start i zakończenie w Gdyni

Sprawdź siebie, sprawdź jacht! Już wiosną 2022 r. ruszają rejsy jachtem Caravela SZTORM 1000, który został zbudowany i wyposażony w wyjątkowym, sportowym stylu. Czarny maszt, czarne żagle. Dziś dajemy Wam wyjątkową możliwość uczestnictwa w rejsach stażowych 3 i 7-dniowych, treningach regatowych oraz samych regatach.

Musimy pamiętać, że te rejsy nie są łatwie. Od 16 lat najwcześniej i pod opieką rodzica/opiekuna. Doświadczenie podstawowe przynajmniej też musi być.

Czy dasz sobie radę? Żeglowanie na Caraveli po Bałtyku to nie jest turystyka na katamaranie w Chorwacji, ale jednocześnie jest dostępne w zasadzie dla każdego, kto chce to przeżyć fajną, żeglarską przygodę, porusza się w miarę sprawnie i jest gotowy by nauczyć się nowych rzeczy.

Sprawdź siebie, sprawdź jacht!

  • intensywne dni rejsu na pokładzie regatowego jachtu Caravela SZTORM 1000 na akwenie przepięknego Bałtyku
  • warunki mieszkaniowe sportowego jachtu regatowego
  • intensywna praca w załodze na jachcie – trymowanie takielunku, ożaglowania, szybkie manewry, żagiel dodatkowy Code Zero
  • 2 stery, 3 żagle, 6 osób załogi plus skipper

Start i zakończenie w Gdyni! Marina Yacht Park Jedynie 15 minut drogi od PKP Gdynia

Jacht

Jacht ze stoczni Caravela Boatbuilders z Ustki. Caravela SZTORM-1000 to więcej niż zwykły jacht szkoleniowy, przestronne i nowoczesne wnętrze zaprojektowano z myślą o szybkiej żegludze. Dwie dwuosobowe koje oraz cztery miejsca w mesie zapewniają możliwość spania załodze do 8 osób.  Sportowe i stylowe wnętrze wykonane w części z włókna węglowego. Nowoczesna linia jachtu.

Dane techniczne jachtu:

  Długość całkowita

  9,49 m

  Szerokość całkowita

  3,30 m

  Zanurzenie maksymalne

  2,20 m

  Grot

  41,0 m2

  Fok

  28,0 m2

 CODE ZERO

  120,0 m2

  Napęd stacjonarny Diesel saildrive

  14 KM

  Maksymalna ilość osób

  6+1

Poznaj Skipperów

Nasze rejsy prowadzą Tomasz Czarnecki, Mateusz Byrski oraz Andrzej Mańczak.

Tomasz Czarnecki

Doświadczenie żeglarskie: odkąd „zaczął chodzić”, główne akweny pływania: M. Bałtyckie, M. Północne, M. Śródziemne w tym Adriatyk, na śródlądziu Mazury, Jeziorak.

Wielokrotny udział w regatach na Zatoce Gdańskiej i Bałtyku.

Duże doświadczenie w remontach przeglądach wszelkich jachtowych systemów technicznych.

Aktywny Członek JMW ”Kotwica” w Gdyni, wcześniej JK Stoczni Północnej późniejszego JK „Północnego” w Gdańsku.

Opiekun jachtu Caravela SZTORM-1000

MATEUSZ BYRSKI

MATEUSZ BYRSKI

SKIPER

Mateusz Byrski

Instruktor, egzaminator, trener żeglarstwa oraz zawodowy skipper w samodzielnie prowadzonych rejsach morskich.

Zawodnik załogi Sztorm Grupy startującej w Polskiej Ekstraklasie Żeglarskiej 2021.

Zawodnik Meczowego Pucharu  Świata w załogach Polskich, Szwajcarskiej oraz Francuskiej na pozycji dziobowej.

Wielokrotny udział w regatach na jachtach klasy Omega sport, 505, Skippi 650, Delphia 24, Tom 28.

Udział w programie szkoleniowym I Love Poland na jachcie klasy Volvo Open 70 na pozycji dziobowego. Start w regatach takich jak: Fastnet Race, Rolex Middle Sea Race, Gotland Runt, B8.

Andrzej Mańczak

Żegluje od dziecka – pierwszy jacht – Finn z tatą przed ukończeniem drugiego roku życia. Sternik w klasie Omega Sport. Uczestnik regat bałtyckich. Trener żeglarstwa w klasie Optimist, Instruktor żeglarstwa od lat uczący uczestników szkoleń na stopnie żeglarskie i motorowodne. Szyper w rejsach po Bałtyku Baryton w Męskim Chórze Szantowym Zawisza Czarny. Na co dzień pracownik żaglowni.

ANDRZEJ MAŃCZAK

ANDRZEJ MAŃCZAK

SKIPER

CEL JEST JEDEN: Zdobyć jak najwięcej doświadczenia na Bałtyku!

TRASY I TERMINY REJSÓW 2022

23.04-30.04.2022. ZATOKA GDAŃSKA
    23.04-30.04.2022 – pierwszy rejs stażowy Zatoka Gdańska: Gdynia – Hel – Gdańsk – Sopot – Jastarnia – Gdynia. Pierwszy tygodniowy rejs w sezonie 2022 na akwenie Zatoki Gdańskiej. Odwiedzimy znane i lubiane porty Zatoki, ale przede wszystkim spędzimy wiele godzin na szybkim żeglowaniu, ustawianiu żagli, wykonywaniu szybkich manewrów. Rejs powinien dać ok 60 godzin do stażu na wyższe stopnie.    
30.04 - 07.05.2022. MAJÓWKA NA CARAVELI
    30.04 – 07.05.2022 – Majówka na Caraveli: Gdynia – Hel – Władysławowo – Łeba – Gdynia. Tym razem wypuścimy się już na otwarty Bałtyk, choć jeszcze w części polskiego morza terytorialnego i odwiedzimy porty zewnętrzne Władysławowa i Łeby. Szacujemy, że rejs powinien dać ok 70 godzin do stażu żeglarskiego na wyższe stopnie.    
13-15.05.2022. SPRINT DO WŁADKA

13-15.05.2022 – Sprint do Władka: Gdynia – Władysławowo – Gdynia. Tylko 3 dni, ale dużo żeglugi. Zaczynamy w Gdyni, ale nocleg planujemy we Władysławowie. Popłyniemy wzdłuż mierzei, ale może być też tak, że trzeba będzie pójść w otwarte morze, jeśli kierunek wiatru będzie niekorzystny. Ilość godzin do stażu: 25  

20-22.05.2022. 50H W MORZU
      20-22.05.2022 – 50 godzin w morzu: Gdynia – Gdynia  “50H W MORZU” Tutaj nie będzie śpiewania szant w tawernie, ale ostre żeglowanie nonstop, czyli tzw. oranie morza. W ciągu 3 dni planujemy wykręcić 50 godzin w morzu. Dużo żagli i liczymy przebyte mile.    
27-29.05.2022. ZATOKA STORY
    27-29.05.2022 – Zatoka Story: Gdynia – Hel – Gdańsk – Sopot – Gdynia. Najbardziej znane porty Zatoki Gdańskiej, obowiązkowe miejsca do odwiedzenia – słynny Hel, piękny Sopot, no i oczywiście starówka w Gdańsku! Nasz jacht zawsze wzbudza zainteresowanie, więc trochę się pokażemy tym razem. Ok 30 godzin stażu.    
4-11.06.2022. BORNHOLM
  4-11.06.2022 – Borhnolm pod pełnymi żaglami. Tak, pod pełnymi żaglami, bo w 7 dni musimy obrócić w obie strony i jeszcze pobawić się na Bornholmie. A jak starczy czasu, to może i zahaczymy o legendarne Christianso? Tutaj należy nastawić się na więcej żeglowania na otwartym morzu, na pewno będzie też noc czy dwie w morzu, choć akurat w czerwcu noce są najkrótsze. Ale kto raz oglądał wschód słońca na morzu, ten nigdy nie zapomni tego uczucia. Rejs powinien dać ok 70 godzin do stażu.      
11-18.06.2022. REGATY O PUCHAR MARINY GDAŃSK
      11-18.06.2022 – treningi i Regaty o Puchar Mariny Gdańsk. Uwaga: do potwierdzenia termin regat. Tydzień poświęcony na przygotowania do regat, treningi, zapoznanie z przepisami, zasadami i sam udział w regatach i walka o najlepsze miejsca. Akwen żeglugi to Zatoka Gdańska i treningi od rana do wieczora. Przewidywana ilość godzin do stażu: 55 godzin.    
18-25.06.2022. DOOKOŁA GOTLANDII
    18-25.06.2022 – dookoła Gotlandii. 7-dniowy rejs dookoła Gotlandii, z planowanym wejściem do portu w Visby. Kawał trasy, dużo żeglowania i dniem i nocą, planujemy opłynąć należącą do Szwecji wyspę Gotland. Na takiej właśnie trasie odbywają się co roku słynne regaty Bitwa o Gotland. Zakładamy, że w trakcie rejsu uczestnicy zaliczą do 100 godzin stażu.    
25.06-02.07.2022. AHOJ ŁOTWA

25.06-02.07.2022 – Ahoj Łotwa: Gdynia – Liepaja – Gdynia. Tygodniowy rejs na północny-wschód i z powrotem. Liepaję, łotewski port, odwiedzaliśmy często żaglowcem Zawisza Czarny, a teraz naszym szybkim jachtem Caravela polecimy w odwiedziny do Łotyszów. Planujemy ok 70-80 godzin stażu.

02.07-09.07.2022. NORD CUP CLASSIC

02.07-09.07.2022 – treningi i Nord Cup Classic. Słynne wydarzenie, które od lat odbywa się w Gdańsku, a w trakcie którego odbywają się regaty w różnych klasach – także sporo zawodników, fajnych jachtów i sportowa atmosfera. Znaczy, że nie może nas tam zabraknąć! Cały tydzień będzie poświęcony na przygotowania, treningi, zasady, aby finalnie załoga wzięła udział w regatach i powalczyła o jak najlepsze miejsca! Zakładamy ok 70 godzin stażu.

09.07-16.07.2022. POLSKIE PORTY

09.07-16.07.2022 – Polskie porty: Gdynia – Władysławowo – Łeba – Ustka – Darłowo – Kołobrzeg – Świnoujście. Tygodniowy rejs wzdłuż polskiego wybrzeża. Uwaga – rejs w jedną stronę, kończymy w Świnoujściu. W trakcie rejsu odwiedzimy malownicze polskie porty otwartego morza. Będzie dużo żeglowania, ale też chwila w każdym porcie na to, by ucieszyć się z lądu, zjeść rybę w tawernie i przespać się w marinie. Około 80 godzin stażu.

16-23.07.2022. POLSKIE PORTY II

16-23.07.2022 – Polskie porty: Świnoujście – Kołobrzeg – Darłowo – Ustka – Łeba – Władysławowo – Gdynia. Tygodniowy rejs wzdłuż polskiego wybrzeża, tym razem w drugą stronę, czyli start w Świnoujściu, a koniec w Gdyni. Odwiedzamy piękne miasteczka polskiego wybrzeża. Sporo nawigacji, obserwacji, mijamy kolejne latarnie morskie, poligony, wejścia i wyjścia z portów. Ilość godzin: ok 80.

23-30.07.2022. VISIT KARLSKRONA

23-30.07.2022 – Visit Karlskorona, czyli Szwecja na kursie. Przecinamy Bałtyk na pół, lądując w znanym szwedzkim porcie. Morze Bałtyckie w połowie wakacji to bardzo fajny akwen do zdobywania doświadczenia w żegludze na dość wymagającym jachcie. Płyniemy i wracamy, w trakcie na pewno żegluga również nocna, czyli zachód i wschód słońca na morzu gwarantowany. Godziny: ok 70-80.  

30.07-06.08.2022. BORNHOLM - Baltic Jazz Regatta

30.07-06.08.2022 – Bornholm – Baltic Jazz Regatta to wyjątkowa impreza odbywająca się na tej pięknej, duńskiej wyspie. Plan jest taki – rejs na Bornholm, udział w regatach i powrót do Gdyni. W trakcie rejsu na Bornholm omówienie zasad regat, przećwiczenie manewrów, przygotowanie załogi do wyścigów. Ilość godzin: 100  

06-13.08.2022. ZATOKA STORY II

06-13.08.2022 – Zatoka Story 2: Gdynia – Hel – Jastarnia – Gdańsk – Sopot – Puck – Gdynia, czyli bardzo fajny rejs po portach Zatoki Gdańskiej. Odwiedzimy nawet Puck, do którego ciekawe podejście wymaga gimnastyki nawigacyjnej.  Zatoka Gdańska oferuje tyle ciekawych, urokliwych miejsc do odwiedzenia i jednocześnie jest to świetny poligon nawigacyjny – dwa wielkie porty handlowe w Gdyni i Gdańsku, ruch turystyczny, statki żeglugi pasażerskiej, do tego statki rybackie, sieci i mielizny. Staż: 60 godzin.  

13-20.08.2022. Eljacht CUP

13-20.08.2022 – treningi i Eljacht Cup Zatoka Gdańska, czyli na miejscu, ale nie znaczy to, że nudno. Przed nami tydzień przygotowań do regat, ćwiczenia manewrów, poznania zasad i przepisów oraz sam udział i walka. 7 dni intensywnej żeglugi regatowej pod okiem doświadczonego skippera to bardzo duża dawka doświadczenia. Godziny stażu: ok 70  

20-27.08.2022. Morskie Żeglarskie Mistrzostwa Polski

20-27.08.2022 – treningi i Morskie Żeglarskie Mistrzostwa Polski, kolejna poważna impreza sportowa, a więc przygotowania i wyścigi. Tutaj znów poświęcamy czas na przygotowanie załogi, na poznanie i opanowanie zasad oraz same regaty. Godziny: 60-70.  

27.08-03.09.2022. KALMAR

27.08-03.09.2022 – Kalmary w Kalmarze: Gdynia – Kalmar – Władysławowo – Gdynia. Tygodniowy rejs na drugą stronę Bałtyku. Kalmar to port na wysokości wyspy Oland, nieco wyżej od Karlskorony. Dużo żagli, wschody i zachody słońca na morzu, doświadczenie pełnomorskie. Przewidujemy tutaj ok. 80-90 godzin stażu.

9-11.09.2022. 3 DNI INTENSYWNEJ ŻEGLUGI PO ZATOCE

 

 

9-11.09.2022 – 3 dni poświęcone na żeglowanie po Zatoce Gdańskiej i treningi szybkiego pływania przy użyciu 3 żagli – foka, grota i code zero. Dużo zwrotów, przechyłów, pracy przy żaglach. Świetna okazja do przećwiczenia wszystkich elementów, które są tak niezbędne w żegludze podczas regat lub na większych jachtach regatowych. Ilość godzin: 25

 

 

16-18.09.2022. ZATOKA STORY III

 

16-18.09.2022 – Zatoka Story 3: Gdynia – Hel – Gdańsk – Gdynia. Już 3 edycja rejsu po Zatoce Gdańskiej, w trakcie którego odwiedzamy Hel i Gdańsk, a w ciągu dnia dużo żeglując po Zatoce. Ilość godzin stażu: ok 25.

23-25.09.2022. ORANIE BAŁTYKU

23-25.09.2022 – Oranie Bałtyku: Gdynia – Gdynia 50 godzin. W tym rejsie koncentrujemy się na dużej ilości godzin spędzonych w morzu na żegludze pod pełnymi żaglami. Dokąd uda nam się dopłynąć? Zobaczmy, ale zakładamy wyjście daleko za Półwysep Helski. Planujemy wykręcenie ok 50 godzin w morzu.

30.09-02.10.2022 .GDYNIA-WŁADEK-GDYNIA

30.09-02.10.2022 – Gdynia – Władek – Gdynia, czyli klasycznie – 3 dni, rejs do Władka i z powrotem. Ryba w tawernie, Półwysep Helski, szybkie manewry pod żaglami. Ilość godzin: ok 20-25.

07-09.10.2022. ZATOKA STORY IV

07-09.10.2022 Zatoka Story 4: Gdynia – Jastarnia – Hel – GdyniaOstatnie wydanie zatokowej żeglugi – na trasie dwa porty: Jastarnia i Hel. Takie pożegnanie z sezonem żeglarskim na Bałtyku. Piwko i rybka w tawernie.  Chcemy żeglować ok 20 godzin.

14-16.10.2022. TRENINGI GDYNIA

14-16.10.2022 – Ostatnie treningi: Gdynia. 3 dni treningów na zakończenie sezon. Przećwiczenie wszystkich regatowych manewrów, podsumowanie i zakończenie sezonu. Ilość godzin: ok 25.

ŻEGLARSTWO. PRZYGODA. PASJA. Poznaj Bałtyk na Caraveli!

Cena:

od 999 zł



Cena zawiera:

  • czarter jachtu Caravela SZTORM
  • opiekę Kapitana
  • realizację programu rejsu
  • ubezpieczenie NNW
  • Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • Turystyczny Fundusz Pomocowy

Cena nie zawiera:

  • składki do kasy jachtowej (rejsy 3-dniowe ok. 100 zł; rejsy 7- dniowe ok. 200 zł) , przeznaczonej na wspólne pokrycie kosztów portów, wyżywienia i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze
  • kosztów dojazdu do Gdyni
  • kaucji za jacht (300 zł)

Rezerwacja

Postaw na bezpieczeństwo w wygodnej formie!

Zaczynając swoją przygodę z żeglarstwem możesz nabyć swoją własną kamizelkę, wykorzystując jej potencjał nie tylko podczas kursu ale i dalszej żeglarskiej przygody!

PNEUMATYCZNA KAMIZELKA AUTOMATYCZNA

LALIZAS SIGMA

399 ZŁ

  • WYGODNA
  • NIE KRĘPUJE RUCHÓW
  • ŁATWA W PRZECHOWYWANIU
  • ESTETYCZNY WYGLĄD PASUJĄCY DO KAŻDEGO UBIORU 

Opinie

Charakterny rejs dla osób które chcą postawić kolejny krok w pięknej przygodzie pt.: „Moje żeglarstwo…” Super organizacja, ekstra Kapitan, mega doświadczenie – tak krótko mogę podsumować kolejny rejs ze SZTORM GRUPĄ ( wcześniej doszkalające na Mazurach ). Manewry portowe, zadania nawigacyjne i nie zapomniane pływanie nocne powodują że śmiało polecam ten rejs jako rejs stażowy. Odwiedzone porty w Danii: przepiękne CHRISTIANSO, HAMMERHAVEN, TEJN, ALLINQE, GUDJEM, SVANEKE, ARSDALE ( BORHOLM ) oraz w Polsce: USTKA, HEL, GDAŃSK. Cudowny Bałtyk który oprócz walorów estetycznych pokazał – jak to w Październiku bywa – swój pazur… i dobrze, w myśl powiedzenia: “smooth seas don’t make good sailors” ( spokojne morza nie tworzą dobrego żeglarza ). Według mnie – pozycja obowiązkowa na mapie przyszłych morsów.

Piotr Kucharski – uczestnik rejsu październikowy Bałtyk organizowanego przez Sztorm Grupę

Rejs morski Morze Północne

Uczestnicy rejsów objęci są ubezpieczeniem NNW Signal Iduna Bezpieczne Podróże.

Dodatkowo wybierając masz możliwość łatwego, dodatkowego wykupienia ubezpieczenia kosztów imprezy turystycznej. Jeżeli obawiasz się skutków rezygnacji z imprezy turystycznej, ubezpieczenie pomoże uchronić Cię przed stratą finansową! Zobacz Karta produktu ubezpieczeniowego wraz z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Kosztów Imprezy Turystycznej – BEZPIECZNE REZERWACJE.

Co chcielibyście wiedzieć, ale wstydzicie się zapytać:

Dla kogo są rejsy na Caraveli?

Rejsy na naszym jachcie Caravela SZTORM-1000 przeznaczone są dla osób, które szukają aktywnego żeglowania, nie tylko turystyki i pływania od portu do portu, ale żeglugi trochę sportowej, trochę regatowej. Tutaj znajdą swoje miejsce żeglarze, którzy lubią szybkość, adrenalinę, dużo pracy na jachcie.

Kto może wziąć udział w rejsie?

Wziąć udział może każdy, kto nie oczekuje turystycznego pływania z drinkiem w dłoni i opalania się na kocyku. Ważna jest też podstawowa sprawność fizyczna. Nie wymagamy specjalistycznych umiejętności, ale możliwość sprawnego poruszania się po jachcie nie może być ograniczona.

Czy muszę mieć uprawnienia żeglarskie aby wziąć udział w rejsie?

Nie, nie wymagamy uprawnień żeglarskich. Ważna jest gotowość, pozytywne nastawienie i chęć współpracy. Załoga w każdym rejsie dobierana jest tak, aby było kilka osób zaawansowanych i miejsce dla osób początkujących.

Czy dam sobie radę?

Żeglowanie na Caraveli po Bałtyku to nie jest turystyka na katamaranie w Chorwacji, ale jednocześnie jest dostępne w zasadzie dla każdego, kto chce to przeżyć fajną, żeglarską przygodę, porusza się w miarę sprawnie i jest gotowy by nauczyć się nowych rzeczy.

Jak wygląda wyżywienie w trakcie rejsu?

W trakcie rejsu załoga zaprowiantowuje jacht w produkty ze sklepu, z których będzie przygotowywać posiłki w trakcie żeglugi. Jacht wyposażony jest w lodówkę, kuchenkę gazową, naczynia i zlew z wodą. Można przygotować ciepły obiad, choć gotowanie w morzu podczas przechyłu jest mocno utrudnione. W porcie nie ma żadnego problemu. Najlepszym sposobem jest gotowanie w portach, a w morzu spożywanie suchego prowiantu.

Czy na jachcie jest toaleta?

Tak, na jachcie znajduje się toaleta morska, umieszczona w części dziobowej jachtu, z której można korzystać zawsze – w morzu czy w porcie – toaleta wyposażona jest w zbiornik na fekalia, więc nie usuwamy ścieków do morza. Na jachcie nie ma prysznica, więc nie ma możliwości wykąpania się w morzu. Kąpiemy się w porcie w sanitariatach w marinie.

Jak dojechać na miejsce rozpoczęcia rejsu?

Jacht Caravela SZTORM-1000 stacjonuje w pięknej, nowoczesnej marinie Yacht Park w Gdyni, obok żaglowców Dar Pomorza, Dar Młodzieży, Pogoria i Zawisza Czarny, u stóp wieżowców Sea Towers. Do Gdyni dojeżdża wiele szybkich pociągów z całej Polski – z Warszawy Inter City jedzie 2.50. Z dworca Gdynia Główna do mariny jest spacerem 10-15 minut. Na miejsce można też przyjechać autem, które można zostawić na parkingu lub zaparkować na ulicy.

Galeria

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń lub napisz: tel. 669 900 600 rezerwacja@sztormgrupa.pl

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 -liczba głosów, ocena: 4,50 z 5)
Loading...