O rejsie

The Sztorm Race – Misja Europa

Rejs dookoła Europy – Żeglarskie wyzwanie na sezon 2017

Wspaniała przygoda dla wszystkich, którzy chcą podróżować i odbyć rejs po wyjątkowej trasie zwiedzając Europę od strony wody. Do pokonania ponad 3 600 Mm przez 11 Państw w różnorodnych warunkach. Wyruszamy na wiosnę z Gdyni, aby przez 10 tygodni pokonać malowniczą trasę.

map-general

Trasa rejsu wiedzie przez zróżnicowane akweny, a każdy znajdzie coś dla siebie:

  • Morze Północne – wymagający rejon z wyjątkowo dużym ruchem statków handlowych.
  • Biskaje – Francuska zatoka, owiana złą sławą z powodu niesprzyjających warunków pogodowych
  • Ocean Atlantycki – przekonamy się w praktyce, że pływanie po bezkresnych oceanicznych wodach nie jest trudne
  • Morze Śródziemne – spokojniejszy akwen słusznie kojarzony ze słońcem i ciepłymi plażami

Chorwacja (38)Rejs daje możliwość odwiedzenia wszystkich tych miejsc i odkrycia zarówno kameralnych, małych  przystani rybackich jak i gwarnych portów handlowych. To także doskonała okazja do poznania najciekawszych zakątków europejskiego wybrzeża, poznania lokalnych zwyczajów czy usposobienia mieszkańców, zobaczenia różnorodności architektury czy zasmakowania specjałów miejscowych kuchni. Na uczestników rejsu czekają różnorodne widoki. Będzie można zobaczyć średniowiecznie, holenderskie wiatraki, strome klify angielskiego wybrzeża o których napisano niejedną szantę. Na wodach Atlantyku na pewno pojawią się delfiny, które uwielbiają wyskakiwać tuż przed dziobem i towarzyszyć żeglarzom przez wiele mil tuż obok burty, zaś na wybrzeżu Hiszpanii i Portugalii czekają nas piaszczyste plaże często znane ze zdjęć katalogów biur podróży oraz kolorowe rafy, wulkany i ślady antycznej kultury przeplatane budowlami XXI wieku.

Bałtyk (14)Trasę rejsu dobraliśmy tak, aby do portów wymiany można było bezproblemowo dolecieć tanimi liniami lotniczym, a na bliższych etapach dojechać busem. Korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia w organizacji rejsów wszystkim uczestnikom podpowiemy, jak najlepiej (i najtaniej) dotrzeć na rejs i pomożemy w zakupie biletów czy transferze bezpośrednio do mariny.

Czas spędzony na morzu to niepowtarzalna przygoda w czasie, której można zobaczyć i poczuć tak wiele w tak krótkim czasie, to aktywny wypoczynek na pokładzie luksusowego i nowoczesnego jachtu.

Zapraszamy do odkrywania z nami Europy z pokładu Polskiego jachtu – Deplphi 47 i wzięcia udziału w niepowtarzalnej przygody na pokładzie luksusowego i nowoczesnego jachtu.

Dla kogo ten rejs?

IMG_7587Dla każdego! Nie wymagamy żadnego doświadczenia, odbytych kursów czy rozmów rekrutacyjnych. Stawiamy jednak jednak jeden warunek: pozytywne nastawienie i chęć pływania. Wszystkie etapy są wymagające. Będzie dużo ciekawych miejsc do zobaczenia, ale i równie dużo pływania czy to w dzień, czy w nocy. Każdy z uczestników rejsu nie będzie pasażerem, a członkiem załogi aktywnie uczestnicząc w pracach na jachcie.

Nie musicie się jednak obawiać. Każdy z etapów prowadzony będzie przez profesjonalnego i doświadczanego  kapitana, który zapewni Wam poczucie komfortu w każdych warunkach. Na pewno  przekaże wam w praktyczną wiedzę niezbędna każdemu, kto chce rozwijać swoje żeglarskie umiejętności na dowolnym poziomie.

Rejs to również możliwość zdobycia nieocenionego żeglarskiego doświadczenia wymagających rejonach, gdzie nie obce będą nam silne prądy, kilkumetrowe pływy czy ruch statków zmierzających po najruchliwszych wodach żeglugi handlowej. Staż potwierdzony opinią z rejsu będzie podstawą do aplikowania o wyższe stopnie żeglarskie.

Więcej szczegółów znajdziesz w odpowiednich zakładkach na górze strony.

Zapisz się na rejs!

Terminy i ceny

Harmonogram Rejsu

W zakładce „Trasa” na górze strony znajdziesz szczegółowe informacje na temat trasy danego etapu, akwenu oraz transportu do portu zaokrętowania i wyokrętowania.

Etap Trasa Termin Długość (Mm) Cena (zł)
1 Gdynia – Kilonia – brak miejsc
08 – 15 kwietnia 330 1 195
2 Kilonia – Haga – zakończony 15 – 22 kwietnia 300 1 195
3 Haga – Brest – zakończony 22 – 29 kwietnia 400 1 595
4 Brest – A Coruna – zakończony 29 kwietnia – 06 maja 330 1 795
5 A Coruna – Lizbona – zakończony
06- 13 maja 330 1 595
6 Lizbona – Malaga – zakończony
13 – 20 maja 370 1 595
7 Malaga -Majorka – trwa 20 – 27 maja 400 1 595
8 Majorka  – Sycylia ( Trapani) – ostatnie miejsca
27 maja – 03 czerwca 500 1 595
9 Sycylia ( Trapani) – Gallipoli 03 – 10 czerwca 370 1 695
10 Gallipoli – Szybenik – brak miejsc 10 – 17 czerwca 320 1 995


Przygotowaliśmy dla was także specjalne rabaty:

– 5% udział w dwóch etapach
– 5% klienci Sztorm Grupy
Zniżki łączą się ze sobą!

Cena rejsu zawiera:

  • jedno miejsce na jachcie Delphia 47 (rocznik 2017)
  • opiekę i prowadzenie rejsu przez zawodowego kapitana,
  • obsługę i organizację rejsu,
  • podatek VAT,
  • ubezpieczenie NNW/KL. 

W cenę nie wliczono:

  • Składki do kasy jachtowej w wysokości ok. 100 € / osoba przeznaczonej na wspólne pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze. Kapitan jest zwolniony z udziału w kasie.
  • Kosztów dojazdu do portu zaokrętowania / wyokrętowania. Trasa została ustawiona tak, aby maksymalnie ułatwić dotarcie na rejs. Na bliższe etapy organizujemy wspólny przejazd busem. Więcej informacji w szczegółach każdego z etapów.
  • Kaucji zwrotnej – 200€ / osoba

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:
tel. 669 900 600
e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

Jacht

Jacht – Delphia 47 (2017)

Do naszej dyspozycji będzie zupełnie nowy, nieużywany jacht polskiej stoczni – oceaniczny model Delphia 47 rocznik 2017. Można na nim w pełni poczuć żywioł oceanu, zachowując jednocześnie poczucie pełnej kontroli nad jednostką. Nasz jacht jest niezwykle szybki i pewnie się prowadzi. Duże gabaryty nie nastręczają żadnych trudności przy manewrach portowych, a na morzu zapewniają wyróżniającą stabilność. To wszystko, o czym można marzyć planując długodystansową wyprawę.

Wybrane dane techniczne i wyposażenie:

  • Długość kadłuba: 14,48m
  • Liczba kabin/koi: 4/10
  • Ogrzewanie, klimatyzacja
  • Dwukierunkowy AIS
  • Ster strumieniowy

Zobacz więcej informacji o jachcie na na stronie producenta lub w katalogu jachtu.

Trasa

Dziesięć różnych etapów po zupełnie różnych akwenach: od Bałtyku, przez Atlantyk po Adriatyk. Gwarantujemy, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami!

1: Gdynia - Kilonia

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 1: Gdynia – Kilonia

1-gdynia-kilonia

Trasa: Gdynia – Bornholm, Christianso – Bałtyk Zachodni – Kilonia (330Mm)
Termin: 08-15.04.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 195zł
Kapitan:
Paweł Krakowiak

gdynia
Marina Gdynia – to tutaj się wszystko zacznie

Trasa pierwszego etapu prowadzi przez Morze Bałtyckie, w sporej części po jego Polskiej części. Na pewno zapytacie, czy Bałtyk na początku kwietnia to na pewno dobry pomysł? Odpowiedź jest prosta – tak. Szczyt sezonu sztormowego przypada na zimowe miesiące, głównie styczeń i luty. W kwietniu pogoda, szczególnie ta wiatrowa, bardzo przypomina tą letnia. Oczywiście o pływanie w stroju kąpielowym pokuszą się tylko najodważniejsi, ale o obrazkach pingwinów czy lepieniu bałwanów też należy zapomnieć. Realna temperatura będzie wynosiła kilkanaście stopni Celsjusza. Zimno? Nie zapominajmy, że na jachcie jest ogrzewanie webasto o mocy 5,5 kW.

Gdynia – port zaokrętowania.

Rejs rozpoczniemy ze znanej wszystkim żeglarzom Mariny Żeglarskiej Gdynia przy ulicy . Dojazd nie będzie trudny – można bezproblemowo dostać się samochodem czy pociągiem, a nawet samolotem do sąsiedniego Gdańska. Po zaprowiantowaniu jachtu i przeanalizowaniu pogody udamy się w kierunku Helu, a następnie obierzemy kurs na zachód.

Christianso

Christianso
Urokliwe Christianso

Ta przepiękna wsypa ma zaledwie 600 m długości i 400 szerokości i zamieszkiwana jest na stałe przez tylko 110 osób. Miejsce o surowej przyrodzie w przeszłości pełniło rolę militarną a także przez pewien czas było kolonią karną- znajdowało się tutaj duńskie więzienie. Obecnie to przeurocze miejsca zachęca rzesze turystów niespotykaną przyrodą, malowniczością miejscowej zabudowy, pozostałościami dawnych fortyfikacji, a przede wszystkim wyjątkowym charakterem wysepek. Zwiedzając tę duńską wyspę można mieć wrażenie, że dotarło się na koniec świata i cofnęło o kilkaset lat w przeszłość.

Bornholm

BornholmWyspa nazywane jest „Perłą Bałtyku”, „Majorką Północy” lub „Słoneczną Wyspą” i zachwyca łagodnym klimatem i malowniczymi krajobrazami – na północy można podziwiać groźnie wyglądające klify, a na południu spacerować po szerokich, piaszczystych plażach. To niezwykła, spokojna i cicha wyspa, ulokowana w samym sercu Bałtyku, na której czas płynie zdecydowanie wolniej niż na stałym lądzie. Kiedy będziemy mieli już dość odpoczynku i spacerów po pięknych plażach udamy się na wycieczkę rowerową po wyspie. Podczas naszego pobytu na Bornholmie odwiedzimy takie miejscowości jak: Nexo (największy port rybacki), Svaneke (zachowane tu domki i uliczki sprawiają wrażenie, jakbyśmy przenieśli się do XVI i XVII wieku) i Ronne (największe miasto na wyspie).

Bałtyk Zachodni

Dawnych wspomnień czarWystarczy, że miniemy ostatni port polskiego, Świnoujście, a krajobraz zmieni się zupełnie. Polskie wybrzeże możemy kojarzyć z długą plaża, która ciągnie się przez całą granicę morską. Co parędziesiąt kilometrów przecięta jest rzeką, na których często posłużyły do budowy mniejszych lub większych portów rybackich. Natomiast u naszych zachodnich sąsiadów takiej monotonii nie spotkacie. Szybki rzut na mapę wystarczy, żeby zauważyć różnice. Pojawia się więcej trudności nawigacyjnych – rośnie ruch statków handlowych, pojawiają się farmy wiatrowe na środku morza. Linia brzegowa staje się bardzo nieregularna, można spotkać dużo mniejszych i większych wysepek. To jednak okazuje się dużym plusem – spotkamy na trasie dużo więcej portów, gdzie możemy zacumować. Które z nich odwiedzimy? Najbliższe Polsce Sasnitz? Któryś po port wyspy Fehmarn? A może pokusimy się popłynąć bardziej na północ i odwiedzić jeden z malowniczych portów Duńskich wysp? O tym zadecyduje już załoga wraz z kapitanem.

Kilonia – Port wyokrętowania

W Kilonii, będącej przez długie lata było ważnym ośrodkiem przemysłu stoczniowego, dalej czuć żeglarski nastrój. To tutaj w 1972 rozgrywano zawody w ramach XX igrzysk Olimpijskich. Obecnie najbardziej znane jest jako Wrota Bałtyku – to właśnie tutaj ma swój początek Kanał Kiloński. Zatrzymamy się w marinie sporthafen-duesternbrook położonej bezpośrednio w centrum Kilonii.
Dojazd: Aby ułatwić kwestie transportu, będziemy organizowali wymianę załóg Sztormbusem w cenie 175zł (w jedną stronę). Przejazd odbędzie się na trasie Warszawa – Kilonia – Warszawa, a sama podróż potrwa ok. 9 godzin w jednym kierunku.

2: Kilonia – Haga

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 2: Kilonia – Haga

2-kilonia-hagaTrasa: Kilonia – Kanał Kiloński – Helgoland – Wyspy Fryzyjskie – Haga (300Mm)
Termin: 15-22.04.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 195zł
Kapitan:
Paweł Krakowiak


Drugi etap w całości będzie prowadził przez Morze Północne – w porównaniu do Bałtyku pojawią się wody pływowe i zdecydowania wzrośnie ruch floty. Pływanie po tym akwenie zawsze stanowi wyzwanie nawigacyjne – nie dość, że trzeba uwzględniać pływy i prądy, to sama trasa jest poprzecinana systemami rozgranicza ruchu dla statków handlowych. Rejs będzie solidną lekcją nawigacji, a uzyskane godziny na pewno przybliżą do w stronę najwyższego stopnia żeglarskiego – kapitana jachtowego.

Kilonia – Port zaokrętowania

kiel-canal-map
Na skróty!

W Kilonii, będącej przez długie lata było ważnym ośrodkiem przemysłu stoczniowego, dalej czuć żeglarski nastrój. To tutaj w 1972 rozgrywano zawody w ramach XX igrzysk Olimpijskich. Obecnie najbardziej znane jest jako Wrota Bałtyku – to właśnie tutaj ma swój początek Kanał Kiloński. Zatrzymamy się w marinie sporthafen-duesternbrook położonej bezpośrednio w mieście.
Dojazd: Aby ułatwić kwestie transportu, będziemy organizowali wymianę załóg Sztormbusem w cenie 175zł (w jedną stronę). Przejazd odbędzie się na trasie Warszawa – Kilonia – Warszawa, a sama podróż potrwa ok. 9 godzin w jednym kierunku.

Kanał Kiloński

Wybudowany jeszcze w XIX wieku stanowi „skrót” w drodze pomiędzy Bałtykiem, a Morzem północnym. Przecinając północą część Niemiec, można zaoszczędzić 250Mm w porównaniu do okrężnej drogi dookoła Danii. Sam kanał liczy prawie 100km i przystosowany jest dla statków o zanurzeniu do 9,5m. Jak wygląda to w praktyce? Dla wszystkich, którzy przepływali kanałem przez Giżycko na Mazurach wystarczy przypomnieć sobie mijankę z statkami floty pasażerskiej, a następnie wszystkie wymiary zwiększyć pięciokrotnie :)

Elba – Cuxhaven

elbe-latarniowiec
Dawny Latarniowiec

Po wyjściu z Kanału Kilońskiego znajdziemy się na rzece Elba. Pierwszym utrudnieniem, jakie może się pojawić to przeciwny prąd, dlatego często bardziej opłaca się poczekać na korzystny kierunek. Miejsca dla żeglarzy nie jest dużo, gdyś środkiem rzeki prowadzi bardzo ruchliwy tor podejściowy do Hamburga, natomiast przy brzegu czyhają liczne wypłycenia. W historii znajdziemy kilka przypadków wejścia na mieliznę polskich jachtów, na szczęście nigdy nie zakończyło się czymś poważniejszym.

Helgoland

hellgolandZ racji strategicznego położenia wyspa była obiektem działań wojskowych, a w 1945 została doszczętnie zniszczona w nalocie 1000 (!) bombowców. Obecnie to obowiązkowy przystanek dla wszystkich jachtów pływających w tym rejonie. Na pewno ma wpływ mają na to wspaniałe krajobrazy, a fakt, że jest to strefa bezcłowa ma tylko drugorzędne znaczenie :)

 

Wyspy fryzyjskie

Wypadek? Skądże, postój na wycieczkę.

Archipelag wysp ciągnących się wzdłuż Niemiec i Holandii. Część wyspy w zależności od fazy pływu raz znajduje się pod wodą, a raz się wynurza. To niezwykły widok, kiedy patrzymy na wodę, a po pewnym czasie pojawia się w tym miejscu stały ląd. Jachty przystosowane na dnie czasem świadomie wpływają w takie miejsca, aby w kontrolowany sposób osiąść na dnie – wrażenia gwarantowane!

 

 

Amsterdam – Ijmuiden

„Jest port, wielki jak świat, co się zwie Amsterdam…”. Ten wers z szanty idealnie oddaje charakter tego miasta. Samego miasta przedstawiać nie trzeba, ale rzadko kto miał przyjemność dotrzeć do niego od strony wody. Postaramy się dobić do portu w Ijmuiden, który leży na obrzeżach tego miasta.

 

Haga: Scheveningen -port wyokrętowania.

podejscie
Pływy osuchy, mielizny – łatwo nie będzie

To już ostatni przystanek na trasie. Zmiana załogi odbędzie się w przystani miejscowego Jachtclubu. Dojazd: Aby ułatwić kwestie transportu, będziemy organizowali wymianę załóg Sztormbusem w cenie 175zł (w jedną stronę). Przejazd odbędzie się na trasie Warszawa – Haga – Warszawa, a sama podróż potrwa ok 12 godzin w jednym kierunku.

3: Haga - Brest

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 3: Haga – Brest3-haga-brest

Trasa: Haga – Dover – Kanał Angielski – Guernsey – Brest (440Mm)
Termin: 22-29.04.2017
Jacht: Delphia 47 (2017)
Cena: 1 595zł
Kapitan: Paweł Krakowiak


Etap trzeci prowadzi przez jeszcze bardziej zatłoczony akwen – Kanał La Manche, lub według Anglików, którzy nie uznają nazwy francuskiej – English Channel. W najwęższym miejscu brzegi dzieli tylko dwadzieścia mil morskich, a to wystarczająco, aby kilku śmiałków podjęło skuteczną próbę przepłynięcia wpław. My co prawda będziemy płynąc dużo wygodniejszym jachtem, ale przeszkody nawigacyjne nie będą ułatwiać trasy: liczne prądy, wypłycenia, kapryśne wiatry i kilkaset statków handlowych w ciągu doby. Po pokonaniu takich wyzwań – satysfakcja gwarantowana

Haga: Scheveningen – port zaokrętowania

la-manche
Na samotność narzekać nie będziemy

Zmiana załogi odbędzie się w przystani miejscowego Jachtclubu. Dojazd: Aby ułatwić kwestie transportu, będziemy organizowali wymianę załóg Sztormbusem w cenie 175zł (w jedną stronę). Przejazd odbędzie się na trasie Warszawa – Haga – Warszawa, a sama podróż potrwa ok 12 godzin.

Dover, Ramsgate – wybrzeże angielskie

Zabłysną nam bielą skał zęby pod Dover
Zabłysną nam bielą skał zęby pod Dover

Dover to – jeden z najruchliwszych portów świata i będący jednocześnie kolebką żeglarstwa. Obsługuje on statki łączące Anglię z lądową częścią Europy, a w ciągu roku przyjmuje on 16 milionów pasażerów i ponad 2 miliony ciężarówek. Jest on miejscem „must be” dla każdego żeglarza – często wspominany jest w szantach i jako port podstawowy znany jest wszystkim, którzy uczyli się o pływach przy szkoleniach na stopień Jachtowego Sternika Morskiego. Będzie można się także przekonać, jak w praktyce działa port, które spora część otwarta jest tylko kilka godzin w ciągu doby – wtedy kiedy występuje wysoka woda pływowa.

Cherbourg, Le Havre, Guernsey – wybrzeże francuskie

Spora część trasy poprowadzi wzdłuż Francuskiego wybrzeża. Na pewno nie odpuścimy okazji, aby odwiedzić przynajmniej jednego z nich: Cherbourg, gdzie znajduje największe w Europie akwarium, przemysłowe Le Havre, albo niedużą wyspę Guernsey. Gdziekolwiek nas Neptun nie zaniesie, skusimy się na legendarną francuską kuchnię, serwując na śniadanie croissanty, zaopatrzymy się w słynne sery i wino oraz sprawdzimy, ile prawdy jest w tym, ze Francuzi jedzą ślimaki i żaby.

Brest – port wyokrętowania

Parada jachtów - Brest
Parada jachtów – Brest

Dobrze osłonięte port północno zachodniej Francji, będący jednocześnie portem macierzystym marynarki wojennej. Przy odrobinie szczęścia może uda się dojrzeć atomowe okręty podwodne, olbrzymie kolosy będące dumą francuskiej marynarki. Na pewno nie bezie jednak problemu z zobaczeniem największego mostu zwodzonego w Europie. Do Brestu najprościej dostać się korzystając z wielu dostępnych połączeń do Paryża, a następnie skorzystać z pociągów TGV lub linii autobusowych.

4: Brest - A Coruna

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 4: Brest – A Coruna

4-brest-a_coruna

Trasa: Brest – Zatoka Biskajska – A Coruna (330Mm)
Termin: 29.04-06.05.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 795zł
Kapitan:
Paweł Krakowiak


Etap czwarty poprowadzi przej owianą złą sławą i cieszącą się marną reputacją Zatokę Biskajską. Na czym polega fenomen tego miejsca? Tajemnica tkwi pod wodą. Długa i oceaniczna fala idąca zgodnie z najczęściej występującymi wiatrami z W i NW napotyka na szelf kontynentalny, gdzie głębokość z kilku kilometrów gwałtownie maleje do „zaledwie” kilkuset metrów. Tak gwałtowny uskok na dnie powoduje, że występujące tu fale potrafią się znacznie wypiętrzać. Dodatkowo dominujące są wiatry „wpychające”, co w przypadku długotrwałego sztormu może niebezpiecznie wepchnąć nas w kierunku brzegów Bretani. Brzmi strasznie? Jak każda żeglarska opowieść ma sporo prawdy, ale przez te trudne wody przechodzi corocznie bezproblemowo wiele jachtów. Uroku oddają bardzo licznie występujące delfiny, które na oceanicznych wodach spotkać bardzo łatwo. Odcinek A Coruña – Brest to bez wątpienia duże wyzwanie. Przepłynięcie zatoki oznacza 350Mm i kilka dni z rzędu w morzu – trzeba ją przebyć za „jednym zamachem”, bo po drodze nie ma żadnych portów.

Brest – port zaokrętowania

Parada jachtów - Brest
Parada jachtów – Brest

Dobrze osłonięte port północno zachodniej Francji, będący jednocześnie portem macierzystym marynarki wojennej. Przy odrobinie szczęścia może uda się dojrzeć atomowe okręty podwodne, olbrzymie kolosy będące dumą francuskiej marynarki. Na pewno nie bezie jednak problemu z zobaczeniem największego mostu zwodzonego w Europie. Dojazd: Do Brestu najprościej dostać się korzystając z wielu dostępnych połączeń do Paryża, a następnie skorzystać z pociągów TGV lub linii autobusowych.

Biskaje – co po drodze?

brest-2Przepłynięcie zatoki będzie wymagające i zajmie większość czasu, ale to nie oznacza, że będzie to jedyny punkt rejsu. Analizując warunki pogodowe, postaramy się zwiedzić Francuskie lub Hiszpańskie wybrzeże. A jest gdzie płynąć – nieregularna linia brzegowa pozwoliła na wybudowanie wielu mniejszych lub większych portów. Po stronie francuskiej możemy odwiedzić miasteczko Le Guilvinec lub większe Lorient, albo po stronie Hiszpańskiej Gijon albo Vivero. Decyzja, czy wybrać francuskie wino i sery, czy Hiszpańskie Pealla i gazpacho nie będzie łatwa. Odpowiedź będzie znana tylko tym, którzy zdecydują się na rejs:)

A Coruña – port wyokrętowania

To właśnie w tym turystycznym mieście zakończy się ten etap. Zwiedzanie starego miasta, spacer nadmorskim bulwarem do starej, zbudowanej przez Rzymian w II w.n.e., latarni morskiej, zwanej „Wieżą Herkulesa” (działa od ponad 2000 lat!), z której rozciąga się piękny widok na miasto i Atlantyk, liczne restauracyjki, w których można popróbować wszelkich owoców morza – to wszystko pozostawia niezapomniane wrażenia. Spotkamy tutaj wyjątkową, nadmorską promenadę o długości prawie 13km oraz liczne, piaszczyste plaże.
Dojazd: W A Coruni znajduje się duże lotnisko z rozbudowaną siatką połączeń, ale czasami zdecydowanie bardziej opłaca się polecieć do oddalonego o ok 75 km Santiago de Compostela lub Porto, gdzie najłatwiej znaleźć korzystne połączenie bezpośrednie połączenie lotnicze, a ostatni odcinek pokonać autobusem/pociągiem.

5: A Coruna - Lizbona

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 5: A Coruna – Lisbona

5-a_coruna-lizbonaTrasa: A Coruna – Vigo – Porto – Lizbona (330Mm)

Termin: 06-13.05.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 595zł
Kapitan:
Paweł Krakowiak


Etap piąty w prawie całości będzie wiódł przez portugalskie wybrzeże Oceanu Atlantyckiego. Czy wody Oceanu okażą się bardziej wymagające od naszego Bałtyku? Na pewno możemy się spodziewać długiej, oceanicznej fali, a ta, mimo ze jest wyższa, jest bardziej przyjazna niż ta z naszego rodzimego morze. Nie zapominajmy, że w maju w tym rejonie możemy spodziewać się temperatur, jakie w naszej ojczyźnie spotykamy w środku lata. Na naszą korzyść działa także charakterystyka akwenu, gdzie dominują wiatry i prądy z północy, czyli zgodnie z naszą trasą.

A Coruña – port zaokrętowania

To właśnie w tym turystycznym mieście rozpocznie się etap. Zwiedzanie starego miasta, spacer nadmorskim bulwarem do starej, zbudowanej przez Rzymian w II w.n.e., latarni morskiej, zwanej „Wieżą Herkulesa” (działa od ponad 2000 lat!), z której rozciąga się piękny widok na miasto i Atlantyk, liczne restauracyjki, w których można popróbować wszelkich owoców morza pozostawiają niezapomniane wrażenia. Spotkamy tutaj wyjątkową, nadmorską promenadę o długości prawie 13km oraz liczne, piaszczyste plaże.
Dojazd: W A Coruni znajduje się duże lotnisko z rozbudowaną siatką połączeń, ale czasami zdecydowanie bardziej opłaca się polecieć do oddalonego o ok 75 km Santiago de Compostela lub Porto, gdzie najłatwiej znaleźć korzystne połączenie bezpośrednie połączenie lotnicze, a ostatni odcinek pokonać autobusem/pociągiem.

Vigo

vigoMiasto założone jeszcze w średniowieczu. Dobre położeniu w bogatym w ryby rejonie spowodował, że miasto było często wizytowane przez nieprzyjazne floty zarówno wikingów, jak i flotę Turecką. Pamiątką po trudnej historii są spektakularne fortyfikacje będące wizytówką miasta. Twierdza Castro została zbudowana w 1665 roku i miała chronić miasto przed najazdem floty portugalskiej. dość dobrze zachowana i obecnie stanowi doskonałe miejsce na spacery ze względu na wypielęgnowane i bogate ogrody, oraz ścieżki widokowe. Spacerując po starówce zwróćcie uwagę na XVII-wieczny Zamek San Sebastian, z którego rozpościera się piękny widok na ujście rzeki

Porto

Wielu turystów twierdzi, że jest nawet o wiele piękniejsze od samej stolicy, znajdziemy tu mniej zwiedzających oraz o wiele więcej zabytków. Jest drugim co do wielkości miastem w Portugalii i może nas zachwycić niesamowitym klimatem. Stare Miasto zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zapewne większość z nas kojarzy ten obszar ze wspaniałym winem o mało zaskakującej nazwie porto. Warto tu przyjechać, żeby zobaczyć nieco inną twarz Portugalii, bardzie tradycyjną i przesyconą wartością historyczną. Miasto leży w północnej części kraju, nad Oceanem Atlantyckim, a więc zaoferuje nam podobny klimat jak Stolica.

A może coś kameralnego? – Peniche, Nazare, Figueira da Foz

Nie będziemy się ograniczać do dużych portów w miastach, które obficie opisane są w wielu przewodnikach turystycznych. Żeglarstwo daje nam swobodę podróżowania szczególnie do miejsc, które łatwiej odwiedzić od strony wody niż lądu. Na nasz cel weźmiemy sobie mniejsze, urokliwe miasteczka,które mają do zaoferowania klimat nie przesiąknięty komercją wielkich miast. Wspólna kolacja w restauracji tuż nad brzegiem morza, a może przysmaki morza zakupione bezpośrednio w porcie -to wszystko czeka nas podczas rejsu

Lizbona – port wyokrętowania

Miasto o niesamowitym klimacie, któremu daleko do „typowego zachodu”, ale także i tego kojarzonego z „południowcami”. Koniecznie trzeba spróbować przejażdżki tramwajem, która jest w tym mieście przeżyciem wyjątkowym. To zupełnie inny widok niż znany z Polskich ulic – malutki, żółty tramwaj z wielką gracją pokonuje wszystkie wzniesienia przeciskając się przez uliczki, gdzie niektórzy nie próbowaliby nawet wjechać autem . Motorniczy co chwila przystaje, żeby sprawdzić, czy nie zarysuje któregoś ze stojących na poboczu aut, albo, żeby… położyć mu boczne lusterko i powoli, niemal ocierając się o taki samochód, przejechać. Dodatkowo grillowane sardynki czy popularne ciastka pastel de nata na pewno spowodują, że wizytę w Lizbonie zapamiętacie na długo.
Dojazd: Nie musimy kombinować z przesiadkami, czy lotami do sąsiedniego miasta. Do Lizbony latają bezpośrednie loty z całej Polski.

6: Lizbona - Malaga

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 6: Lizbona – Malaga

6-lizbona-malaga Trasa: Lizbona – Przylądek św. Wincentego – Faro – Kadyks – Gibraltar – Malaga (370Mm)
Termin: 13-20.05.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 595zł
Kapitan:
Sławomir Olszewski


Etap szósty poprowadzi nas przez dwa znacznie różne akweny. Rozpoczniemy rejs na wodach Oceanicznych, aby po przejściu Gibraltaru zawitać na wodach Morza Śródziemnego. Znikną pływy i prądy, a wieloletnie obserwacje mówią, że i wiatry będą spokojniejsze. Będzie to także najbardziej na południe położony etap całej wyprawy. Gwarantowane słońce, piękne plaże i delfiny. Czego chcieć więcej?

Lizbona – port zaokrętowania

Miasto o niesamowitym klimacie, któremu daleko do „typowego zachodu”, ale także i tego kojarzonego z „południowcami”. Koniecznie trzeba spróbować przejażdżki tramwajem, która jest w tym mieście przeżyciem wyjątkowym. To zupełnie inny widok niż znany z Polskich ulic – malutki, żółty tramwaj z wielką gracją pokonuje wszystkie wzniesienia przeciskając się przez uliczki, gdzie niektórzy nie próbowaliby nawet wjechać autem . Motorniczy co chwila przystaje, żeby sprawdzić, czy nie zarysuje któregoś ze stojących na poboczu aut, albo, żeby… położyć mu boczne lusterko i powoli, niemal ocierając się o taki samochód, przejechać. Dodatkowo grillowane sardynki czy popularne ciastka pastel de nata na pewno spowodują, że wizytę w Lizbonie zapamiętacie na długo.
Dojazd: Nie musimy kombinować z przesiadkami, czy lotami do sąsiedniego miasta. Do Lizbony latają bezpośrednie loty z całej Polski.

Przylądek Świętego Wincentego

capo-sant-vincentWypływając z Lizbony obierzemy kurs na południe. Pierwszym, bardzo charakterystycznym punktem trasy będzie właśnie ten przylądek. Zanim odkryto Amerykę, ten najbardziej wysunięty na południowy zachód punkt Europy uznawano za koniec znanego ówcześnie świata. Wśród żeglarzy zyskał on nazwę „przylądka ciepłych gaci” bo właśnie tutaj umownie przyjęło się granicę między chłodnymi wiatrami części oceanicznej i ciepłymi ze strony śródziemnomorskiej.

Algarve: Plaże południowej Portugalii

algarve-najpiekniejsze-plaze-europy2Po minięciu przylądka przez kolejne tygodnie będziemy kierować się na wschód, w końcu jak mawia filmowy klasyk „Tam musi być jakaś cywilizacja” :) Na jej brak na pewno nie będziemy narzekać – po lewej burcie znajdziemy najsłynniejsze portugalskie plaże, które często zdobią turystyczne broszury. Na pewno odwiedzimy jedną z nich, aby upewnić się, że zdjęcia nie kłamią:)

Kadyks

kadyksHasłem przewodnim jest „Ciudad que sonríe” czyli „Miasto, które się uśmiecha”. Zamieniając kilka słów z lokalnymi mieszkańcami przekonamy się, że nie są to tylko puste słowa i można im pozazdrości wyjątkowe przyjaznego i radosnego usposobienia. To miasto ze wspaniałą historią, zabytkami, gastronomią, kilometrami plaż i ciekawymi miejscami. Kadyks to także niezliczona ilość wieżyczek. Wybudowano ich ponad sto za czasów, gdy do tamtejszego portu wpływały statki obładowane złotem przywiezionym z Ameryki. Wówczas, w czasach wypraw Kolumba, celem lepszej obserwacji napływającyh towarów, powstały niczym grzyby po deszczu przeróżnego typu wieżyczki.

Tarifa

gibraltarNajbardziej na południe wysunięte miasto kontynetalnej Hiszpanii. Przy dobrej widoczności doskonale widać brzeg Afryki, która leży w odległości zaledwie 20km i a w nocy łunę miasta Tanger które dzieli tylko 30km.

Gibraltar – malutkie Państwo należy do najmniejszych terytoriów świata, mniejsze są tylko Watykan, Monako oraz niektóre terytoria Oceani o powierzchni zaledwie 6,5 km² należy do najmniejszych terytoriów świata, mniejsze są tylko Watykan, Monako oraz niektóre terytoria Oceani . Ten malutki kraj formalnie jest terytorium zależnym Wielkiej Brytani, z racji strategicznego położenia odgrywał ważną rolę w historii. Obecnie jest bardzo często odwiedzanym miejscem przez turystów, których przyciąga niesamowita skała Gibraltarska, oraz wolno żyjące, półdzikie małpy, czatujące na turystów albo na kanapki w ich plecakach.

Malaga – port wyokrętowania

malagaMalaga to miasto rodzinne Pablo Picasso i stolica Costa del Sol. W tym pięknym i gorącym mieście zakończymy nasz rejs, aczkolwiek polecamy przedłużyć pobyt dzień dłużej i korzystając z Hiszpańskiego Słońca delektować się śródziemnomorskim klimatem. Dojazd do Malagi nie stanowi problemu – bardzo bogata siatka połączeń bezpośrednich pozwoli nam na tanią podróż z całej Polski.

7: Malaga -Majorka

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 7: Malaga – Majorka7-malaga-majorka

Trasa: Malaga – Almeria – Kartagena – Ibiza – Palma de Mallorca (400Mm)
Termin: 20-27.05.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 595zł
Kapitan:
Sławomir Olszewski


Ciepło, ciepło, coraz cieplej! Dużo słońca, Hiszpańskie wybrzeże, trasa przez znane wszystkim wyspy – Ibiza i Majorka – tak prezentuje się siódmy etap naszej wyprawy. Basen Morza Śródziemnego umożliwi nam spokojniejszą żeglugę, ale sama trasa też będzie wyzwaniem – do pokonania będzie 400 Mm po Hiszpańskich wodach.

Malaga – Port zaokrętowania

malagaMalaga to miasto rodzinne Pablo Picasso i stolica Costa del Sol. W tym pięknym i gorącym mieście zakończymy nasz rejs, aczkolwiek polecamy przedłużyć pobyt dzień dłużej i korzystając z Hiszpańskiego Słońca delektować się śródziemnomorskim klimatem. Dojazd do Malagi nie stanowi problemu – bardzo bogata siatka połączeń bezpośrednich pozwoli nam na tanią podróż z całej Polski.

Almeria, Kartagena

Almeria to najdalej wysunięta na wschód część Andaluzji. Wysunięty na południe przylądek Cabo de Gata to miejsce, gdzie notuje się najmniejszą ilość opadów w tym kraju. Wybrzeże, szczególnie na terenie parku krajobrazowego Cabo de Gata-Níjar to miejsce wielu wspaniałych plaż, ale w tej części Morza Śródziemnego nie jest to niczym nadzwyczajnym. Po przepłynięciu kolejnych 100 Mm możemy skorzystać z postoju w Kartagenie, której nie należy mylić ze starożytną Kartaginą.

ibizaIbiza

Trzecia co do wielkości wyspa Balearów. Oprócz wspaniałych widoków i pięknych, piaszczystych plaż, Ibiza szczyci się mianem najlepszego imprezowego miejsca w całej Europie. Wyspa słynie z bogatego życia nocnego. Popularne kluby , jedne z najlepszych na świecie przyciągają tu co roku imprezowiczów z całego świata. Nie przekonuje Cię to? Ibiza to nie tylko imprezowe centrum i głośna muzyka, to także piękno natury w najczystszej postaci. Wystarczy pojechać parę kilometrów poza kurorty by cieszyć się zapierającymi dech w piersiach widokami. W 1999 r. została wpisana na Listę Dziedzictwa UNESCO. Wpływ na decyzję międzynarodowego komitetu miała olbrzymia różnorodność biologiczna wzbogacona o kolekcję bezcennych zabytków historycznych.

Palma de Mallorca – port wyokrętowania

Wyspa została zasiedlona w II wieku p.n.e. przez Cesarstwo Rzymskie, a po jego upadku na wiele lat była pod panowaniem Arabów. W 1230 ponownie przeszła w Europejskie ręce, Jakub I Zdobywca polecił zburzyć miejscowy Meczet i w jego miejscu w podzięce Matce Boskiej za uratowanie w czasie burzy jego floty wznieść monumentalna katedrę, która stoi do dni dzisiejszych. Miasto podzielone jest na dwie części, górną i dolną. Górne miasto stanowiło niegdyś dzielnicę mieszkaniową arystokracji, w dolnym zaś, żyli zamożni kupcy i przewoźnicy morscy. Wielowiekowa historia miasta pozostawiła tu niezliczona ilość zabytków zarówno architektury świeckiej jak i sakralnej będących świadectwem bogactwa i różnorodności kultury hiszpańskiej.
Dojazd: Port lotniczy uchodzi za jeden z najbardziej zatłoczonych w Hiszpanii. Siatka połączenia, także tanich linii jest bardzo rozbudowana. Godnym polecenia jest np bezpośredni lot do Wrocławia o 1300.

8 Majorka - Sycylia

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 8: Majorka – Trapani8-majorka-trapani

Trasa: Majorka – Sardynia – Trapani (500 Mm)
Termin: 27.05-03.06.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 595zł
Kapitan:
Sławomir Olszewski


Najdłuższy etap naszej wyprawy, gdzie do pokonania będzie odcinek o długości 500 Mm. Gratka dla wszystkich, którzy nastawiają się na intensywne pływanie i chcą przeżyć niesamowitą przygodę na naszym 47-stopowym jachcie. Etap składać się będzie z dwóch zasadniczych części: najpierw z Majorki popłyniemy na Sardynię, a potem pozostanie „Tylko” przeskok na Sycylię. Gratka dla miłośników żeglugi głodnych długich przelotów i godzin stażowych. Gwarantujemy także dobrą pogodę i niesamowite widoki.

Palma de Mallorca – port zaokrętowania

Wyspa została zasiedlona w II wieku p.n.e. przez Cesarstwo Rzymskie, a po jego upadku na wiele lat była pod panowaniem Arabów. W 1230 ponownie przeszła w Europejskie ręce, Jakub I Zdobywca polecił zburzyć miejscowy Meczet i w jego miejscu w podzięce Matce Boskiej za uratowanie w czasie burzy jego floty wznieść monumentalna katedrę, która stoi do dni dzisiejszych. Miasto podzielone jest na dwie części, górną i dolną. Górne miasto stanowiło niegdyś dzielnicę mieszkaniową arystokracji, w dolnym zaś, żyli zamożni kupcy i przewoźnicy morscy. Wielowiekowa historia miasta pozostawiła tu niezliczona ilość zabytków zarówno architektury świeckiej jak i sakralnej będących świadectwem bogactwa i różnorodności kultury hiszpańskiej.
Dojazd: Port lotniczy uchodzi za jeden z najbardziej zatłoczonych w Hiszpanii. Siatka połączenia, także tanich linii jest bardzo rozbudowana. Godnym polecenia jest np bezpośredni lot z Wrocławia o 0940.

Sardynia – Sant Antioco, Cagliari

sardynia-2Po opuszczeniu Balearów skierujemy się w stronę Włoch, a konkretnie na drugą największą wyspę tego kraju. ma ponad 1800 km niezwykle urozmaiconego wybrzeża. Piaszczyste plaże, urwiste skały, bajkowe zatoki, wysepki, a przede wszystkim zadziwiające szmaragdowym kolorem kryształowo czyste morze są niewątpliwie najważniejszym walorem wyspy. Dodatkowo mieszkańcy znani są długowieczności – odsetek ludzi dożywających 100 lat jest jednym z największych w Europie.Sekretu można dopatrywać w kuchni, której podstawą wcale nie są ryby czy owoce morza, ale mięso. Miejscowi tradycyjnie zajmują się pasterstwem, dlatego pieczone mięsa, m.in. przygotowywane na rożnie prosię, tzw. porceddu, duże ilości warzyw i ziół stanowią podstawę sardyńskiej kuchni.

Sycylia: Trapani – port wyokrętowania

trapani1Po wypłynięciu z Sycylii i pokonaniu niecałych 200Mm dotrzemy na Sycylię, największą wyspę Morza Śródziemnego. Na port wymiany wybraliśmy Trapani, Włoskie miasto o bogatej historii. Nie jest to miejsce, gdzie na ulicach spotkacie tłumy turystów z aparatami czy setki hoteli. Trapani, jako to dobre miejsce aby w spokojnej atmosferze zdegustować tak znaną Włoską kuchnię w otoczeniu miasta, gdzie sprawne oko wypatrzy ślady kultury zarówno Greckiej, jak i Arabskiej. Dojazd: Na obrzeżach miasta znajduje się lotnisko Trapani – Birgi. Godny polecenia jest bezpośredni lot do Warszawy w niedzielę o 1740. Wiąże się to co prawda z dłuższym pobytem, ale na pewno będzie to dobra okazja do spokojnego zwidzenia miasta czy okolic. Alternatywą są połączenia z innych lotnisk na Sycylii – w Palermo i Katanii.

9: Sycylia - Gallipoli

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 9: Trapani – Gallipoli9-trapani-gallipoli

Trasa: Trapani – Palermo – Wyspy Liparyjskie – Reggio di Calabria – Le Castella – Gallipoli (320Mm)
Termin: 03-10.06.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 695zł
Kapitan:
Sławomir Olszewski


Słoneczna Italia pod żaglami! Właśnie tak w skrócie, możemy opisać etap, który w całości będzie prowadził wzdłuż południowych Włoch. Odwiedzimy po drodze kilka zupełnie innych regionów – zaczniemy z Sycylii, aby następnie zwiedzić Wyspy Liparyjskie, przepłynąć cieśninę Mesyńską i zakończyć pływanie w południowo – wschodnich Włoszech, czyli na końcu „obcasa”. Ile prawdy jest w opisie, że Włosi, szczególnie z południa, prowadzą bardzo powolny i leniwy tryb życia? Pojedz, sprawdź, a na pewno nie pożałujesz :)

Sycylia: Trapani – port zaokrętowania

trapani1Na port wymiany wybraliśmy Trapani, Włoskie miasto o bogatej historii. Nie jest to miejsce, gdzie na ulicach spotkacie tłumy turystów z aparatami czy setki hoteli. Trapani, jako to dobre miejsce aby w spokojnej atmosferze zdegustować tak znaną Włoską kuchnię w otoczeniu miasta, gdzie sprawne oko wypatrzy ślady kultury zarówno Greckiej, jak i Arabskiej. Dojazd: Na obrzeżach miasta znajduje się lotnisko Trapani – Birgi. Godny polecenia jest bezpośredni lot z Krakowa w piątek o 1235. Wiąże się to co prawda z dłuższym pobytem, ale na pewno będzie to dobra okazja do spokojnego zwidzenia miasta czy okolic. Alternatywą są połączenia do innych lotnisk na Sycylii – w Palermo i Katanii (sobota 0615 z Katowic) .

Palermo

palermoSłynny niemiecki pisarz Goethe powiedział kiedyś, że kto nie widział Sycylii, nie może zrozumieć Włoch, bo to miejsce jest kluczem do poznania tego kraju. Stolica Sycylii jest bogata w kulturę, historię, sztukę oraz wspaniałą regionalną kuchnią, której każdy powinien spróbować. Patrząc na budynki widać, zróżnicowanie miasta i różne wpływy kulturalne gdzie kopuły meczetów mieszają się z kościelnymi dzwonnicami.

Wyspy Liparyjskie

Siedemnaście pięknych, wulkanicznych wysp znajdujących się na północ od Sycylii, siedziba mitologicznego boga wiatru Eola. Które z nich odwiedzimy podczas podróży? Najciekawsze propozycje naszym zdaniem to Vulcano Porto, którego charakterystycznym elementem są wszechobecne gazy wulkaniczne przypominające o aktywności tej góry. Znajdziemy tu też wielki krater, będący szczytem tego wulkanu o wysokości 385 metrów. Wyspa Lipari jest główną i największą wyspą archipelagu. Na pewno rzuci się w oczy zamek Meligunte o potężnych murach obronnych opadających niemal wprost do samego morza. Ufortyfikowania zamkowe zdają się wyrastać z naturalnych skał wyspy, a ich gładkie powierzchnie stanowią kontrast z poszarpanymi skałami pochodzenia wulkanicznego. Na Wyspie Stromboli znajdziemy najaktywniejszy wulkan Europy. Sięga 924 m n.p.m, ale większą część podwodna sięga aż 2300 m poniżej lustra wody. Warto pojawić się tutaj w godzinach wieczornych, kiedy wypadające kilka razy w ciągu godziny kłęby gazów, popiołów, bomby wulkaniczne oraz lapille robią niesamowite wrażenie. To widowisko przyciąga wielu turystów, a ruch jachtów w okolicy wyspy w nocny jest znacznie większy niż w ciągu dnia.

Cieśnina Mesyńska, Reggio Di Calabria

W najwęższym miejscu Sycylię od lądowej części Włoch dzieli zaledwie 3,1 km. Planowane połączenie mostowe zostało zawieszone ze względu na olbrzymie koszty inwestycji. Wiry występujące w cieśninie przyczyniły się do powstania legendy o Skylli i Charybdzie, mitologicznych postaciach czyhających na żeglarzy na obu brzegach. Po przepłynięciu cieśniny na lewej burcie ukaże się Reggio Di Calabria, stolica regionu znana z promenady nazywanej najpiękniejszym kilometrem Włoch. Ten zabytkiem, zyskał nowoczesny wygląd po ostatnim remoncie, zachowując jednak „południowy” charakter z wyraźnymi arabskimi wpływami. Spacerując możemy podziwiać widok na Sycylię i dymiącą Etnę.

Le Castella

Małe miasteczko na południowym wybrzeżu. Zupełnie inny charakter – spokojne, wręcz leniwe życie którego nie zakłócają prawie żadni turyści. Obowiązkowy postój na oryginalne, włoskie Espresso, świeże owoce morza czy oryginalną pizzę z pieca

Gallipoli – Port wyokrętowania.

Wg legendy założone zostało założone przez Króla Krety. Tego potwierdzić się nie udało, ale wiadomo, swoje początki miasto wiąże zdecydowanie z Grecją niż Imperium Rzymskim. Obecnie miasto zachowuje spokojny, wręcz stereotypowy klimat południowych Włoch i skutecznie opiera się komercjalizacji przez turystów. Dojazd: Należy skorzystać z lotniska w Brindisi (88km) lub Bari (200km), które oferują bezpośrednie, tanie loty do Polski. Łatwy dojazd zapewniają liczne połączenia autobusowe autostradą 101 lub połączenia kolejowe.

10: Gallipoli - Szybenik

The Sztorm Race: Misja Europa – Etap 10: Gallipoli – Szybenik10-gallipoli-szybenik

Trasa: Gallipoli – Leuca – Dubrovnik – Hvar – Szybenik (320Mm)
Termin: 10-17.06.2017
Jacht:
Delphia 47 (2017)
Cena:
1 995zł
Kapitan:
Sławomir Olszewski

Ostatni etap poprowadzi przez spokojne wody Adriatyku. Żegluga na tym akwenie powinna być najspokojniejszym etapem ze wszystkich, ale należy pamiętać, że schodząca z chorwackich gór Bora potrafi żeglarzom dać w kość. Mimo że statystycznie czerwiec nie zapowiada silnych wiatrów, etap na pewno nie będzie nudny. Zaczniemy z południa Włoskiego „obcasa”, aby kierując na północ przeskoczyć na drugą stronę Adriatyku i żeglując wzdłuż znanych wszystkim żeglarzom wyspach Chorwackiego wybrzeża dotrzeć do mety naszej wyprawy w Szybeniku.

gallipoliGallipoli – Port zaokrętowania.

Wg legendy założone zostało założone przez Króla Krety. Tego potwierdzić się nie udało, ale wiadomo, swoje początki miasto wiąże zdecydowanie z Grecją niż Imperium Rzymskim. Obecnie miasto zachowuje spokojny, wręcz stereotypowy klimat południowych Włoch i skutecznie opiera się komercjalizacji przez turystów. Dojazd: Należy skorzystać z lotniska w Brindisi (88km) lub Bari (200km), które oferują bezpośrednie, tanie loty do Polski. Łatwy dojazd zapewniają liczne połączenia autobusowe autostradą 101 lub połączenia kolejowe.

Leuca

leucaMiasta na samym końcu półwyspu, które poznamy po jednej z najważniejszych latarnii Włoskiego wybrzeża, wznoszącej się na 47 m nad poziom terenu i aż 102m nad poziom morza. ma burzliwą i tragiczną przeszłość. Jest położone na ziemi, będącej przez stulecia przedmiotem sporu między chrześcijanami a muzułmanami. Zostało ono pięć razy zniszczone przez Turków i Saracenów i za każdym razem było odbudowywane. O mieście mało kto słyszał, aż do 2008, kiedy miejscowe sanktuarium Santa Maria di Leuca (Matki Bożej Końca Ziemi) odwiedził papież Benedykta XVI. To właśnie tam według tradycji zatrzymał się Święty Piotr w drodze do Rzymu.

Dubrownik

dubrovnikNie bez kozery miasto nazywane perłą Adriatyku. To stare, wąskie uliczki z romantycznymi pałacykami bogatych patrycjuszy, malutkie kawiarenki na każdym mikroskopijnym rogu, ale przede wszystkim okazałe fortyfikacje, które znane będą fanom serialu Gra o Tron – to właśnie tutaj nakręceno wiele odcinków. Miasto wpisane na listę światowego dziedzictwa Unesco to obowiązkowy punkt na trasie turystycznej Chorwacji.

Archipelag wysp Chorwacji

mljet-chorwacjaDlaczego Chorwackie wybrzeże jest tak lubiane przez żeglarzy? Odpowiedź zawarta jest w archipelagu wsyp ciągnących się wzdłuż całego wybrzeża, których liczba szacowana jest na około 1200. Wsród nich znajdziemy zarówno malutkie, niezamieszkałe wysepki jak i piekne, zalesione tak chętnie odwiedzanie przez turystów. Kilka z nich na pewno odwiedzimy i my.

Szybenik – Port wyokrętowania

Od strony wody powita nas twierdza św. Mikołaja, będąca kiedyś najmocniejszym punktem oporu w całej Dalmacji. Obecnie tętniące życiem miasto, które łączy w sobie klimat zabytków i zapach oliwek i lawendy. W miejscowej Marinie Mandalina zakończymy naszą wyprawę. Dojazd: Z sąsiedniego splitu o 2120 można tanio dolecieć do Warszawy.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:
tel. 669 900 600
e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

Zapisz się na rejs!

 

Pytania

Poniżej prezentujemy listę często zadawanych pytań odnośnie naszych rejsów. Jeżeli nie uda Ci się znaleźć odpowiedzi, skontaktuj się z nami!

Czy wymagane jest doświadczenie?
Nie, jedyne czego wymagamy to dobre chęci. Wszystkiego co niezbędne do pływania i obsługi jachtu dowiecie się na miejscu. Skipper prowadzący rejs na początku przekaże niezbędną wiedzę a także wyjaśni zasady bezpieczeństwa.

Jak zapisać się na rejs?
Należy skorzystać
z formularza rezerwacyjnego i dokonać wpłaty zaliczki w wysokości 30% W razie problemów można się skontaktować mailowo lub telefonicznie.

Co zabrać na rejs?

  • dokumenty (paszport lub dowód osobisty, legitymacja)
  • gotówka w danej walucie (EUR, HRK lub inne w zależności od kraju)
  • karta płatnicza
  • bielizna
  • ubranie codzienne (spodenki, koszulki, skarpetki, bluzy… według własnych potrzeb)
  • wygodne buty na jacht: adidasy, sandały, nie klapki, nie japonki (chyba, że pod prysznic lub na spacer bulwarami)
  • coś na wypadek niepogody: sztormiak – kurtka i spodnie, czapka, polar, kalesony, rękawiczki
  • kostium kąpielowy (dotyczy to głównie „ciepłych” rejsów)
  • okulary z filtrem UV
  • kosmetyczka, ręcznik
  • śpiwór – Bałtyk, Morze Północne. W Chorwacji jest pościel.
  • aparat, kamera, telefon z roamingiem
  • gitara
  • lekarstwa, jeśli ktoś bierze
  • dobry humor!

Czy umiejętność pływania jest konieczna?
Na każdym jachcie znajdują się kamizelki ratunkowe, które w pełni zabezpieczają osoby niepotrafiące pływać. Nie jest to więc niezbędna umiejętność aby wziąć udział w rejsie.

Czy na rejsy zagraniczne potrzebny jest paszport?
Nie. Nasze rejsy odbywają się wewnątrz strefy Shengen i wystarcza ważny dowód osobisty.

Jak wygląda kwestia wyżywienia?
Na każdym jachcie znajduje się niezbędne zaplecze kuchenne – lodówka, zastawa stołowa, naczynia itp. Posiłki są przygotowywane przez załogę – gotujemy potrawy szybkie i smaczne, w końcu jedziemy na urlop:)

Co to jest kasa jachtowa?
Jest to fundusz, z którego finansowane są wspólne wydatki załogi:

  • opłaty portowe za cumowanie jachtu, tankowanie wody i podłączenie do sieci 230V
  • koszt paliwa
  • wyżywienie (zwyczajowo bez alkoholu)
  • Przy zaokrętowaniu każdy członek załogi wnosi do kasy jachtowej określoną kwotę. Skipper jest zwolniony z wpłaty. Kasa jachtowa jest rozliczana po rejsie, tj niewydane środki są po równo zwracane załodze.
  • Czy na rejsie uzyskam niezbędny staż?
    Tak – na zakończenie skipper wystawia opinię z rejsu, która jest podstawą do ubiegania się o wyższe stopnie żeglarskie.
     
    Jakie formalności muszę spełnić by wziąć udział w kursie?
    Aby wziąć udział potrzebujemy zgłoszenia i pełnej wpłaty za kurs. Rezerwację miejsca potwierdza wpłata opłaty rezerwacyjnej w wys. 30%. Miejsca rezerwujemy w miarę dostępności miejsc.

    Jaki jest Wasz numer konta i dane kontaktowe?
    Dane kontaktowe
    Sztorm Sp. z o.o.,

    ul. Ustronie 5/6, 02-798 Warszawa
    Numer konta: MBank 08 1140 2004 0000 3102 7509 2073

    tel: 669 900 600
    e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

    Rezerwuj

    Aby dokonać rezerwacji, należy przesłać formularz zgłoszeniowy.

    Zapisz się na rejs!
    ŹleSłaboDobrzeBardzo dobrzeSuper! (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...