O rejsie

Rejs żeglarski do Wenecji!

chorwacja-25Dwuetapowy rejs turystyczno-szkoleniowy na trasie Szybenik (Chorwacja) – Wenecja (Włochy) – Szybenik. Duża dawka żeglowania, bo i trasa dość długa, ale nagroda czeka wspaniała – Wenecja to legendarne miejsce i to tam właśnie zrobimy imprezę kończącą „ciepły” sezon. Nie może nas tam zabraknąć!

Dla kogo ten rejs?

Dla każdego! Nie wymagamy żadnego doświadczenia, odbytych kursów czy rozmów rekrutacyjnych. Stawiamy jednak jednak jeden warunek: pozytywne nastawienie i chęć pływania. Wszystkie etapy są wymagające. Będzie dużo ciekawych miejsc do zobaczenia, ale i równie dużo pływania czy to w dzień, a także nocy. Każdy z uczestników rejsu nie będzie pasażerem, a członkiem załogi aktywnie uczestnicząc w pracach na jachcie.

Rejs powinien dać ok. 70 godzin stażu na wyższe stopnie żeglarskie. Każdy członek załogi otrzymuje po rejsie opinię z rejsu wystawioną przez Kapitana jako dokument niezbędny do uzyskania wyższych stopni żeglarskich.

Dowiedz się więcej o rejsie, wybierając jedną z zakładek na górze strony.

Trasa
Rejs odbędzie się na trasie Szybenik – Wenecja (I etap 23-30.09.2017) oraz Wenecja Szybenik (II etap 30.09 – 07.10.2017). Co nasz czeka po drodze?

Szybenik

W miejscowej Marinie Mandalina rozpoczniemy i zakończymy naszą wyprawę. Od strony wody powita nas twierdza św. Mikołaja, będąca kiedyś najmocniejszym punktem oporu w całej Dalmacji. Obecnie tętniące życiem miasto, które łączy w sobie klimat zabytków i zapach oliwek i lawendy.

Zadar

Jedno z bardziej rozpoznawanych miast Chorwackich, stawiane na równi z Dubrownikiem i Wenecją, nazywane bywa „Chorwackim Rzymem”.  Zbudowana wedle rzymskich zasad urbanistycznych, pełne zabytków z czasów antycznych, średniowiecza i renesansu. Sporym zaskoczeniem jest odkrycie, że większość z nich powstała po II wojnie światowej. Są w stylu socrealizmu historyzującego, który w Zadarze świetnie wypełnił kwartały starówki zniszczone wojenną zawieruchą. Jedną z wielu godnych odwiedzenia atrakcji są miejscowe organy. Nie są to jednak zwykłe organy, jakie często spotkamy np. w kościele, bowiem te zlokalizowane są… w schodach wiodących do morza. „Grają” za pomocą fal morza, które uderzają w 35 wbudowanych rur. Słyszalne jest siedem akordów składających się z pięciu dźwięków. Warto jest zobaczyć, a właściwie usłyszeć!

Dalmacja północna

Ten region Chorwacji odznacza się ciekawym ukształtowaniem linii brzegowej – występuje tu wiele zatoczek, półwyspów i wysepek, natknąć możemy się też na strome klify. Panuje tu klimat śródziemnomorski, wzgórza porastają drzewka oliwne, figowce i lasy sosnowe, możemy natknąć się też na miejsca wypasu owiec i winnice. Wzdłuż wybrzeża ciągną się tutaj pięknie utrzymane miasta, które niegdyś były pod kontrolą wenecką, a w poszczególnych miejscach pojawiali się Rzymianie i Grecy. Tak duże bogactwo regionu na pewno nie ułatwia wyboru jednego, konkretnego miejsca gdzie się zatrzymamy. A może jak Neptun pozwoli zostaniemy tutaj odrobinę dłużej?

Pula

Podobnie jak Rzym jest położona na siedmiu wzgórzach. Charakterystycznym punktem miasta jest bardzo dobrze zachowana Arena, wybudowana w I wieku. Na początku służyła jako miejsce walk gladiatorów, będąc spektaklem ówczesnych czasów. W średniowieczu w Arenie odbywały się turnieje rycerskie i targi, a obecnie są tu organizowane przedstawienia kulturalne. Tutaj też przejdziemy morską odprawę graniczną, gdyż Chorwacja nie jest jeszcze członkiem układu z Schengen, ale być może do rozpoczęcia rejsu się to zmieni – wstąpienie planowane jest właśnie na rok 2017.

Rovinj

Niewielkie miasteczko  zachwyca urokliwą starówką, która niemal z każdej strony oblana jest morzem. Jasne kamieniczki z czerwonymi dachami tworzą spójną całość, a wokół starego miasta można spacerować nadmorskimi bulwarami. Rovinj uznawany jest za najpiękniejsze miasto północnego regionu Istri, nazywany jest także najbardziej romantycznym miastem w całej Chorwacji.

Słowenia – 25 Mm wybrzeża – tylko czy aż?

Trzy kraje podczas jednego rejsu? Dlaczego nie! Mimo że Słoweńskie wybrzeże jest dość skromne, postaramy się je odwiedzi. Zdecydujemy się za pewnie na Koper, największe miasto na tym odcinku które przez niemal całą swoją historię było… wyspą, czego dziś kompletnie nie widać. Kiedyś miasto żyło m.in z wydobycia soli.  Od XIX w. solanki były stopniowo opuszczane, aż na początku XX w. ostatecznie je porzucono, a potem zasypano, łącząc wyspiarskie miasteczko z lądem i tym samym likwidując wyspę.

Triest

Włoskie miasto, które jednak z racji swojego położenia odbiega od stereotypowego, leniwego wyobrażenia tego kraju. Położone jest na granicy ze Słowenią, przez to często jest miastem przejazdowym. Czy zatrzymamy się tutaj tylko na chwilę, czy jednak poświecimy jeden wieczór na eksplorację miasta? O tym przekonają się Ci, którzy wybiorą się na rejs!

Wenecja

Miasto, którego przedstawiać nie trzeba – Wenecja to niezwykle malownicze miejsce, będące na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wspaniale położona z mnóstwem zabytków i słynnych miejsc w otoczeniu spokojnych wód laguny i archipelagu wysepek. Pożeglujemy po Grand Canal i odwiedzimy Plac Św. Marka. Dla jednych będzie to cel wyprawy, dla innych – mocne otwarcie rejsu. Chcemy tam dotrzeć właśnie od strony wody i odpowiednio hucznie się zabawić. Jak to żeglarze.

Terminy i ceny

Szczegóły rejsu:

Terminy rejsu:
23-30.09.2017 (Szybenik – Wenecja)

30.09 – 07.10.2017 (Wenecja – Szybenik)
Trasa rejsu: Szybenik – Zadar -Dalmacja północna – Pula – Triest – Wenecja  oraz identyczna, odwrócona trasa na etapie powrotnym
Kapitan: Paweł Krakowiak, Bartlomiej Bajewskizobacz naszych kapitanów
Dojazd: Dla chętnych będziemy organizowali wymianę załóg SztormBusem w Wenecji i Szybeniku (500zł w obie strony)
Cena: 1 499 zł

Cena rejsu zawiera:

  • jedno miejsce na jachcie w kabinie dwuosobowej
  • opiekę i prowadzenie rejsu przez zawodowego kapitana
  • obsługę i organizację rejsu
  • podatek VAT
  • ubezpieczenie NNW/KL

W cenę nie wliczono:

  • Składki do kasy jachtowej w wysokości ok. 100 € / osoba przeznaczonej na wspólne pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze. Kapitan jest zwolniony z udziału w kasie.
  • Kosztów dojazdu do portu zaokrętowania / wyokrętowania.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:
tel. 669 900 600
e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

Pytania

Poniżej prezentujemy listę często zadawanych pytań odnośnie naszych rejsów. Jeżeli nie uda Ci się znaleźć odpowiedzi, skontaktuj się z nami!

Czy wymagane jest doświadczenie?
Nie, jedyne czego wymagamy to dobre chęci. Wszystkiego co niezbędne do pływania i obsługi jachtu dowiecie się na miejscu. Skipper prowadzący rejs na początku przekaże niezbędną wiedzę a także wyjaśni zasady bezpieczeństwa.

Jak zapisać się na rejs?
Należy skorzystać
z formularza rezerwacyjnego i dokonać wpłaty zaliczki w wysokości 30% W razie problemów można się skontaktować mailowo lub telefonicznie.

Co zabrać na rejs?

  • dokumenty (paszport lub dowód osobisty, legitymacja)
  • gotówka w danej walucie (EUR, HRK lub inne w zależności od kraju)
  • karta płatnicza
  • bielizna
  • ubranie codzienne (spodenki, koszulki, skarpetki, bluzy… według własnych potrzeb)
  • wygodne buty na jacht: adidasy, sandały, nie klapki, nie japonki (chyba, że pod prysznic lub na spacer bulwarami)
  • coś na wypadek niepogody: sztormiak – kurtka i spodnie, czapka, polar, kalesony, rękawiczki
  • kostium kąpielowy (dotyczy to głównie „ciepłych” rejsów)
  • okulary z filtrem UV
  • kosmetyczka, ręcznik
  • śpiwór – Bałtyk, Morze Północne. W Chorwacji jest pościel.
  • aparat, kamera, telefon z roamingiem
  • gitara
  • lekarstwa, jeśli ktoś bierze
  • dobry humor!

Czy umiejętność pływania jest konieczna?
Na każdym jachcie znajdują się kamizelki ratunkowe, które w pełni zabezpieczają osoby niepotrafiące pływać. Nie jest to więc niezbędna umiejętność aby wziąć udział w rejsie.

Czy na rejsy zagraniczne potrzebny jest paszport?
Nie. Nasze rejsy odbywają się wewnątrz strefy Shengen i wystarcza ważny dowód osobisty.

Jak wygląda kwestia wyżywienia?
Na każdym jachcie znajduje się niezbędne zaplecze kuchenne – lodówka, zastawa stołowa, naczynia itp. Posiłki są przygotowywane przez załogę – gotujemy potrawy szybkie i smaczne, w końcu jedziemy na urlop:)

Co to jest kasa jachtowa?
Jest to fundusz, z którego finansowane są wspólne wydatki załogi:

  • opłaty portowe za cumowanie jachtu, tankowanie wody i podłączenie do sieci 230V
  • koszt paliwa
  • wyżywienie (zwyczajowo bez alkoholu)
  • Przy zaokrętowaniu każdy członek załogi wnosi do kasy jachtowej określoną kwotę. Skipper jest zwolniony z wpłaty. Kasa jachtowa jest rozliczana po rejsie, tj niewydane środki są po równo zwracane załodze.
  • Czy na rejsie uzyskam niezbędny staż?
    Tak – na zakończenie skipper wystawia opinię z rejsu, która jest podstawą do ubiegania się o wyższe stopnie żeglarskie.
     
    Jakie formalności muszę spełnić by wziąć udział w kursie?
    Aby wziąć udział potrzebujemy zgłoszenia i pełnej wpłaty za kurs. Rezerwację miejsca potwierdza wpłata opłaty rezerwacyjnej w wys. 30%. Miejsca rezerwujemy w miarę dostępności miejsc.

    Jaki jest Wasz numer konta i dane kontaktowe?
    Dane kontaktowe
    Sztorm Sp. z o.o.,

    ul. Ustronie 5/6, 02-798 Warszawa
    Numer konta: MBank 08 1140 2004 0000 3102 7509 2073

    tel: 669 900 600
    e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

    Rezerwuj

    Aby dokonać rezerwacji, należy przesłać formularz zgłoszeniowy.

    Zapisz się na rejs!

     

    ŹleSłaboDobrzeBardzo dobrzeSuper! (5 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...