O rejsie

Rejs po Bałtyku – Trzy kraje w jeden tydzień

Propozycja na sierpniowy rejs obejmująca jedne z najciekawszych miejsc na Morzu Bałtyckim. W ciągu jednego tygodnia (do wyboru trasy Gdańsk – Świnoujście oraz Świnoujście – Gdańsk) zwiedziemy najciekawsze miejsca Szwedzkiego i Duńskiego wybrzeża . W programie duża porcja doświadczenia żeglarskiego – praktyczna możliwość przyswojenia tajników żeglarstwa – od locji i przepisów, przez nawigację po naukę sterowania dużym jachtem.
Zatrzymamy się z wizytą w najlepszych znanych portach, a także w tych mniejszych, pełnych uroku i wdzięku. Na początek kurs Szwecja i Karlskorona. Następnie Dania, czyli Christianso i Bornholm, a na koniec polskie Świnoujście! Na drugim etapie pokonamy tą samą trasę w odwrotnej kolejności. Bałtyk w sierpniu to niesamowita przygoda i każdy, kto chce pożeglować, będzie usatysfakcjonowany.

Rejs powinien dać ok. 100 godzin stażu na wyższe stopnie żeglarskie. Każdy członek załogi otrzymuje opinię z rejsu jako dokument niezbędny do uzyskania wyższych stopni. W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, który udzieli podstawowego przeszkolenia żeglarskiego zarówno nowicjuszom jak i doświadczonym załogantom.  Załoga podzielona jest na wachty i w równym stopniu steruje jachtem, prowadzi obserwacje czy przygotowuje posiłki.

Szczegóły rejsu:

Termin: 5-12.08.2017 (Gdańsk – Świnoujście), 12-19.08.2017 (Świnoujście – Gdańsk)
Trasa rejsu: Gdynia – Hel – Karlskorona – Christianso – Bornholm (Nexo, Svaneke, Rønne) – Świnoujście oraz identyczna trasa powrotna na drugim etapie

Kapitan: Już wkrótce!
Jacht: Oceanis 39
Dojazd: We własnym zakresie
Cena: 1 299 zł
Cena rejsu zawiera:

  • jedno miejsce na jachcie
  • opiekę i prowadzenie rejsu przez zawodowego kapitana,
  • obsługę i organizację rejsu,
  • podatek VAT,
  • ubezpieczenie NNW/KL.

W cenę nie wliczono:

  • Składki do kasy jachtowej w wysokości ok. 350zł / osoba przeznaczonej na wspólne pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze. Kapitan jest zwolniony z udziału w kasie.
  • Kosztów dojazdu do portu zaokrętowania / wyokrętowania.

Więcej informacji znajdziesz w odpowiednich zakładkach na górze strony.

Zapisz się na rejs!

Trasa

Gdzie będziemy po drodze?

Karlskrona

karlskronaJak to jest żyć w mieście położonym  na 33 wyspach? Miasto założył król szwedzki Karol XI. W jego zamyśle miał to być port i stocznia szwedzkiej floty wojennej. Wybierając miejsce na strategiczny port król radził się piratów, wskazali to miejsce w archipelagu. To był dobry wybór, Karlskrona nie została nigdy zdobyta przez obcą armię, czy to z lądu czy od strony morza. Do dzisiaj szwedzka marynarka wojenna ma tu swoją bazę i co niesamowite uchyla turystom rąbka tajemnicy pozwalając na jej zwiedzanie.

Christainso

ChristiansoTa przepiękna wsypa ma zaledwie 600 m długości i 400 szerokości i zamieszkiwana jest na stałe przez tylko 110 osób. Miejsce o surowej przyrodzie w przeszłości pełniło rolę militarną a także przez pewien czas było kolonią karną- znajdowało się tutaj duńskie więzienie. Obecnie to przeurocze miejsca zachęca rzesze turystów niespotykaną przyrodą, malowniczością miejscowej zabudowy, pozostałościami dawnych fortyfikacji, a przede wszystkim wyjątkowym charakterem wysepek. Zwiedzając tę duńską wyspę można mieć wrażenie, że dotarło się na koniec świata i cofnęło o kilkaset lat w przeszłość.

Bornholm

BornholmBornholm nazywane jest „Perłą Bałtyku”, „Majorką Północy” lub „Słoneczną Wyspą” i zachwyca  łagodnym klimatem i malowniczymi krajobrazami – na północy można podziwiać groźnie wyglądające klify, a na południu spacerować po szerokich, piaszczystych plażach. To niezwykła, spokojna i cicha wyspa, ulokowana w samym sercu Bałtyku, na której czas płynie zdecydowanie wolniej niż na stałym lądzie. Kiedy będziemy mieli już dość odpoczynku i spacerów po pięknych plażach udamy się na wycieczkę rowerową po wyspie. Podczas naszego pobytu na Bornholmie odwiedzimy takie miejscowości jak: Nexo (największy port rybacki), Svaneke (zachowane tu domki i uliczki sprawiają wrażenie, jakbyśmy przenieśli się do XVI i XVII wieku) i Ronne (największe miasto na wyspie).

Dokładny przebieg trasy ustala kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Jacht

Nasz jacht – Oceanis 39

Dane techniczne jachtu:

  • Producent: Beneteau
  • Typ: Oceanis 390
  • Silnik: Volvo Penta Diesel
  • Żagle: Grot 31 m2, Fok na rolerze 47 m2
  • Ilość koji: 8
  • Długość: 11,65 m.
  • Szerokość: 3,9 m.
  • Zanurzenie: 1,7 m.
  • Kadłub: kompozyt
Terminy i ceny

Szczegóły rejsu:

Termin: 5-12.08.2017 (Gdańsk – Świnoujście), 12-19.08.2017 (Świnoujście – Gdańsk)
Trasa rejsu: Gdynia – Hel – Karlskorona – Christianso – Bornholm (Nexo, Svaneke, Rønne) – Świnoujście oraz identyczna trasa powrotna na drugim etapie

Kapitan: Już wkrótce!
Jacht: Oceanis 39
Dojazd: We własnym zakresie
Cena: 1 299 zł
Cena rejsu zawiera:

  • jedno miejsce na jachcie
  • opiekę i prowadzenie rejsu przez zawodowego kapitana,
  • obsługę i organizację rejsu,
  • podatek VAT,
  • ubezpieczenie NNW/KL.

W cenę nie wliczono:

  • Składki do kasy jachtowej w wysokości ok. 350zł / osoba przeznaczonej na wspólne pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze. Kapitan jest zwolniony z udziału w kasie.
  • Kosztów dojazdu do portu zaokrętowania / wyokrętowania.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:
tel. 669 900 600
e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

Powrót do strony głównej rejsów Zapisz się na rejs!
Pytania

Poniżej prezentujemy listę często zadawanych pytań odnośnie naszych rejsów. Jeżeli nie uda Ci się znaleźć odpowiedzi, skontaktuj się z nami!

Czy wymagane jest doświadczenie?
Nie, jedyne czego wymagamy to dobre chęci. Wszystkiego co niezbędne do pływania i obsługi jachtu dowiecie się na miejscu. Skipper prowadzący rejs na początku przekaże niezbędną wiedzę a także wyjaśni zasady bezpieczeństwa.

Jak zapisać się na rejs?
Należy skorzystać
z formularza rezerwacyjnego i dokonać wpłaty zaliczki w wysokości 30% W razie problemów można się skontaktować mailowo lub telefonicznie.

Co zabrać na rejs?

  • dokumenty (paszport lub dowód osobisty, legitymacja)
  • gotówka w danej walucie (EUR, HRK lub inne w zależności od kraju)
  • karta płatnicza
  • bielizna
  • ubranie codzienne (spodenki, koszulki, skarpetki, bluzy… według własnych potrzeb)
  • wygodne buty na jacht: adidasy, sandały, nie klapki, nie japonki (chyba, że pod prysznic lub na spacer bulwarami)
  • coś na wypadek niepogody: sztormiak – kurtka i spodnie, czapka, polar, kalesony, rękawiczki
  • kostium kąpielowy (dotyczy to głównie „ciepłych” rejsów)
  • okulary z filtrem UV
  • kosmetyczka, ręcznik
  • śpiwór – Bałtyk, Morze Północne. W Chorwacji jest pościel.
  • aparat, kamera, telefon z roamingiem
  • gitara
  • lekarstwa, jeśli ktoś bierze
  • dobry humor!

Czy umiejętność pływania jest konieczna?
Na każdym jachcie znajdują się kamizelki ratunkowe, które w pełni zabezpieczają osoby niepotrafiące pływać. Nie jest to więc niezbędna umiejętność aby wziąć udział w rejsie.

Czy na rejsy zagraniczne potrzebny jest paszport?
Nie. Nasze rejsy odbywają się wewnątrz strefy Shengen i wystarcza ważny dowód osobisty.

Jak wygląda kwestia wyżywienia?
Na każdym jachcie znajduje się niezbędne zaplecze kuchenne – lodówka, zastawa stołowa, naczynia itp. Posiłki są przygotowywane przez załogę – gotujemy potrawy szybkie i smaczne, w końcu jedziemy na urlop:)

Co to jest kasa jachtowa?
Jest to fundusz, z którego finansowane są wspólne wydatki załogi:

  • opłaty portowe za cumowanie jachtu, tankowanie wody i podłączenie do sieci 230V
  • koszt paliwa
  • wyżywienie (zwyczajowo bez alkoholu)
  • Przy zaokrętowaniu każdy członek załogi wnosi do kasy jachtowej określoną kwotę. Skipper jest zwolniony z wpłaty. Kasa jachtowa jest rozliczana po rejsie, tj niewydane środki są po równo zwracane załodze.
  • Czy na rejsie uzyskam niezbędny staż?
    Tak – na zakończenie skipper wystawia opinię z rejsu, która jest podstawą do ubiegania się o wyższe stopnie żeglarskie.
     
    Jakie formalności muszę spełnić by wziąć udział w kursie?
    Aby wziąć udział potrzebujemy zgłoszenia i pełnej wpłaty za kurs. Rezerwację miejsca potwierdza wpłata opłaty rezerwacyjnej w wys. 30%. Miejsca rezerwujemy w miarę dostępności miejsc.

    Jaki jest Wasz numer konta i dane kontaktowe?
    Dane kontaktowe
    Sztorm Sp. z o.o.,

    ul. Ustronie 5/6, 02-798 Warszawa
    Numer konta: MBank 08 1140 2004 0000 3102 7509 2073

    tel: 669 900 600
    e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

    Rezerwuj
    Aby dokonać rezerwacji, należy przesłać formularz zgłoszeniowy.
    Zapisz się na rejs!
    ŹleSłaboDobrzeBardzo dobrzeSuper! (2 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...