o szkoleniu

Szkolenie na patent Jachtowego Sternika Morskiego

Przygotowujemy do egzaminów kandydatów na patent Jachtowego Sternika Morskiego. Jest to kurs przeznaczony dla osób pełnoletnich posiadających podstawowe umiejętności żeglarskie.

Część praktyczna kładzie nacisk na manewrowanie w marinie, podejścia do kei i wyjścia z portów, manewry pod żaglami i na silniku. Część teoretyczna prowadzona jest na zasadzie powtórek i konsultacji, a główny nacisk kładziemy na część manewrową. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów, zatem wymagane jest wcześniejsze teoretyczne przygotowanie. Szczegółowe informacje o zakresie szkolenia można znaleźć w zakładce „Program” u góry strony.

Uprawnienia Jachtowego Sternika Morskiego

Kiedy uzyskasz patent Jachtowego Sternika Morskiego będziesz uprawniony/a do:

– prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych bez ograniczeń,
– prowadzenia jachtów żaglowych o długości całkowitej do 18m po wodach morskich.

Patenty wydawane są przez Polski Związek Żeglarski i w pełni honorowane są za granicą.

Dla kogo jest szkolenie?

Dla każdego.

Do egzaminu na stopień sternika jachtowego mogą przystąpić jednak osoby posiadające:

– ukończony 18 rok życia
– staż morski w wymiarze co najmniej 200 h żeglugi zdobyty w minimum 2 rejsach pełnomorskich (staż należy udokumentować oryginalnymi opiniami z odbytych rejsów)

Staż, o którym mowa w wymogach, można zdobywać na naszych rejsach morskich w Chorwacji, na Bałtyku i Morzu Północnym. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą rejsów.

Egzamin na Jachtowego Sternika Morskiego

Na zakończenie każdego szkolenia organizujemy egzamin na dany patent. Egzamin odbywa się w miejscu prowadzenia kursu, ostatniego dnia i przeprowadzany jest przez komisję podmiotu Sztorm Grupy. Opłata egzaminacyjna wynosi: 350zł.

Uwaga! Do przystąpienia do szkolenia i egzaminu na Jachtowego Sternika Morskiego nie jest wymagany stopień żeglarza jachtowego, jednak wymagane jest opanowanie wiedzy z nim związanej. Na szkoleniu nie będziemy poświęcać czasu na podstawowe manewry, a skupiać będziemy się aspektach związanych z manewrowaniem jachtem morskim. Osoby bez patentu Żeglarza Jachtowego są zobowiązane do zdania dodatkowego testu (75 pytań)  z wymaganej wiedzy na ten stopień.

program

Szkolenie ma intensywny program, dlatego nie liczcie na ulgową taryfę. Każdą chwilę będziemy poświęcać na szkolenie, aby zrobić z Was przyszłych kapitanów, którzy będą w stanie samodzielnie poprowadzić rejs morski. Pomimo że do przystąpienia do egzaminu nie jest wymagany stopień żeglarza jachtowego, wymagamy podstawowych umiejętności żeglarskich – nie będziemy cofać się tłumacząc różnicę między fokiem a grotem czy ostrzeniem a odpadaniem. Chcesz zostać kapitanem? Przygotuj się wymagający tydzień!

Wiedza teoretyczna – powtórzenie wiadomości, konsultacje, testy próbne

Część teoretyczna prowadzona jest na zasadzie powtórek i konsultacji, a główny nacisk kładziemy na część manewrową. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów, zatem wymagane jest wcześniejsze teoretyczne przygotowanie. Gorąco zalecamy do zapoznania się z jednym z podręczników żeglarskich (Vademecum żeglarstwa morskiego, Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski lub inna). Nie oznacza to, że części teoretycznej na szkoleniu nie będzie – poprowadzimy ją jednak na zasadzie warsztatów i utrwalenia wiedzy oraz rozwiązywania testów próbnych.

Zakres szkolenia:
1. Przepisy.
2. Wiadomości o morskich jachtach żaglowych.
3. Teoria żeglowania, zasady manewrowania jachtem morskim.
4. Nawigacja.
5. Locja.
6. Meteorologia.
7. Sygnalizacja, łączność.
8. Ratownictwo.

Umiejętności praktyczne:

To właśnie będzie zasadnicza część naszego szkolenia. Czego się dowiecie i co będziemy ćwiczyć?

1. Korzystanie z polskich i anglojęzycznych pomocy i wydawnictw nawigacyjnych.
2. Korzystanie z urządzeń łączności ze szczególnym uwzględnieniem wzywania pomocy.
3. Korzystanie z systemu GPS.
4. Nawigacyjne przygotowanie rejsu.
5. Praca załogi i eksploatacja jachtu morskiego.
6. Obsługa silnika
7. Taklowanie jachtu, klar jachtu.
8. Obsługa żagli, osprzętu i podstawowych urządzeń na jachcie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
9. Poprawny dobór ożaglowania.
10. Regulacja powierzchni ożaglowania.
11. Obsługa instalacji jachtowych.
12. Obsługa kotwicy.
13. Cumowanie jachtu.
14. Obrót lub przesunięcie jachtu przy pomoście, praca cumami.
15. Przygotowanie jachtu do wypłynięcia, sprawdzenia stanu technicznego jachtu i jego wyposażenia z uwagi na bezpieczeństwo żeglugi.
16. Przygotowanie jachtu do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych.
17. Umiejętność wykonania następujących manewrów jachtem morskim.

Manewry pod żaglami:

  • zacieśniona cyrkulacja,
  • zwrot przez sztag,
  • zwrot przez rufę,
  • stawanie w dryf,
  • alarm „człowiek za burtą”,
  • dojście do boi,
  • odejście od boi,
  • stawanie na kotwicy,
  • zejście z kotwicy,
  • odejście od nabrzeża,
  • dojście do nabrzeża.

Manewry na silniku:

  • odejście od nabrzeża,
  • dojście do nabrzeża,
  • alarm „człowiek za burtą”,
  • odejście do boi,
  • odejście od boi,
  • stawanie na kotwicy,
  • zejście z kotwicy,
  • holowanie pojedynczego jachtu.

Terminy i ceny

Warunki szkolenia

Cena całkowita szkolenia: 1750zł.

Cena zawiera:

  • szkolenie z manewrowania na morskim jachcie żaglowym typu Delphia 40.2, Salona 37
  • powtórkę z wiedzy teoretycznej
  • materiały szkoleniowe w postaci prezentacji elektronicznych
  • dostęp do testów Szkoły, zawierających tysiące pytań egzaminacyjnych – aplikacji wspomagających przygotowanie
  • ekspercką kadrę Instruktorów Żeglarstwa PZŻ: Bajewski, Pakuła, Pawłowski, Poświatowski i wielu innych. Zobacz kadrę
  • podatek VAT 23%
  • pościel na jachcie

W cenę nie wliczono:

  • Składki do kasy jachtowej w wysokości ok. 70 € / osoba przeznaczonej na wspólne pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa, wpłacanej przy zaokrętowaniu. Jej ostateczna wartość będzie zależeć od rzeczywiście poniesionych kosztów, a niewykorzystana część zostanie zwrócona załodze. Kapitan jest zwolniony z udziału w kasie.
  • Kosztów dojazdu do Chorwacji. Możliwy dojazd SztormBusem (koszt: 450zł w obie strony).
  • Kaucji zwrotnej – ok 250€ / osoba

Szkolenie trwa 7 dni.

Terminy dostępne w 2017:
1. 30.09-06.10.2017


Pytania

Poniżej prezentujemy listę często zadawanych pytań odnośnie naszych rejsów. Jeżeli nie uda Ci się znaleźć odpowiedzi, skontaktuj się z nami!

Czy wymagane jest doświadczenie?
Nie, jedyne czego wymagamy to dobre chęci. Wszystkiego co niezbędne do pływania i obsługi jachtu dowiecie się na miejscu. Skipper prowadzący rejs na początku przekaże niezbędną wiedzę a także wyjaśni zasady bezpieczeństwa.

Jak zapisać się na rejs?
Należy skorzystać
z formularza rezerwacyjnego i dokonać wpłaty zaliczki w wysokości 30% W razie problemów można się skontaktować mailowo lub telefonicznie.

Co zabrać na rejs?

  • dokumenty (paszport lub dowód osobisty, legitymacja)
  • gotówka w danej walucie (EUR, HRK lub inne w zależności od kraju)
  • karta płatnicza
  • bielizna
  • ubranie codzienne (spodenki, koszulki, skarpetki, bluzy… według własnych potrzeb)
  • wygodne buty na jacht: adidasy, sandały, nie klapki, nie japonki (chyba, że pod prysznic lub na spacer bulwarami)
  • coś na wypadek niepogody: sztormiak – kurtka i spodnie, czapka, polar, kalesony, rękawiczki
  • kostium kąpielowy (dotyczy to głównie „ciepłych” rejsów)
  • okulary z filtrem UV
  • kosmetyczka, ręcznik
  • śpiwór – Bałtyk, Morze Północne. W Chorwacji jest pościel.
  • aparat, kamera, telefon z roamingiem
  • gitara
  • lekarstwa, jeśli ktoś bierze
  • dobry humor!

Czy umiejętność pływania jest konieczna?
Na każdym jachcie znajdują się kamizelki ratunkowe, które w pełni zabezpieczają osoby niepotrafiące pływać. Nie jest to więc niezbędna umiejętność aby wziąć udział w rejsie.

Czy na rejsy zagraniczne potrzebny jest paszport?
Nie. Nasze rejsy odbywają się wewnątrz strefy Shengen i wystarcza ważny dowód osobisty.

Jak wygląda kwestia wyżywienia?
Na każdym jachcie znajduje się niezbędne zaplecze kuchenne – lodówka, zastawa stołowa, naczynia itp. Posiłki są przygotowywane przez załogę – gotujemy potrawy szybkie i smaczne, w końcu jedziemy na urlop:)

Co to jest kasa jachtowa?
Jest to fundusz, z którego finansowane są wspólne wydatki załogi:

  • opłaty portowe za cumowanie jachtu, tankowanie wody i podłączenie do sieci 230V
  • koszt paliwa
  • wyżywienie (zwyczajowo bez alkoholu)
  • Przy zaokrętowaniu każdy członek załogi wnosi do kasy jachtowej określoną kwotę. Skipper jest zwolniony z wpłaty. Kasa jachtowa jest rozliczana po rejsie, tj niewydane środki są po równo zwracane załodze.
  • Czy na rejsie uzyskam niezbędny staż?
    Tak – na zakończenie skipper wystawia opinię z rejsu, która jest podstawą do ubiegania się o wyższe stopnie żeglarskie.
     
    Jakie formalności muszę spełnić by wziąć udział w kursie?
    Aby wziąć udział potrzebujemy zgłoszenia i pełnej wpłaty za kurs. Rezerwację miejsca potwierdza wpłata opłaty rezerwacyjnej w wys. 30%. Miejsca rezerwujemy w miarę dostępności miejsc.

    Jaki jest Wasz numer konta i dane kontaktowe?
    Dane kontaktowe
    Sztorm Sp. z o.o.,

    ul. Ustronie 5/6, 02-798 Warszawa
    Numer konta: MBank 08 1140 2004 0000 3102 7509 2073

    tel: 669 900 600
    e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

    Rezerwuj

    Aby dokonać rezerwacji, należy przesłać formularz zgłoszeniowy.

    Zapisz się na rejs!

    Masz pytania?

    Skontaktuj się z nami:
    tel. 669 900 600
    e-mail: rezerwacja@sztormgrupa.pl

    ŹleSłaboDobrzeBardzo dobrzeSuper! (2 votes, average: 4,50 out of 5)
    Loading...